بیش از یک میلیون قطعه جوجه یک روزه به افغانستان صادر شد

بیش از یک میلیون قطعه جوجه یک روزه به افغانستان صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون قطعه جوجه یک روزه به افغانستان صادر شده است.به گزارش خبرگزاری فارس، محمد رضایی - مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی - در نشست مطبوعاتی از توقیف 880 فقره محموله قاچاق دام طی شش ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و اظهار داشت: تعداد دام‌های توقیف شده در این میزان محموله 14‌هزار و 18 رأس و تعداد دام کشتار شده 11‌هزار رأس بوده است.
وی محموله توقیف شده قاچاق دام در شش ماهه سال گذشته را 307 مورد عنوان کرد و افزود: تعداد دام توقیف شده 10‌هزار و 965 رأس و دام کشتار شده 6‌هزار و 26 رأس بوده است.
مدیر‌کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته خراسان جنوبی بیشترین آمار توقیف دام قاچاق در سطح کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: مهم‌ترین علت رونق قاچاق دام در این استان همسایگی با کشور افغانستان است.
رضایی همچنین از رشد 92 درصدی صادرات جوجه یک روزه به افغانستان در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در شش ماهه سال جاری یک ‌میلیون و 200 هزار قطعه جوجه به افغانستان صادر شده است.
وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال گذشته نیز 620 هزار قطعه جوجه یک روزه از بازارچه‌های مرزی استان به کشور افغانستان صادر شده است.
مدیر‌کل دامپزشکی خراسان جنوبی این استان را قطب تولید گوشت سفید دانست و اظهار داشت: در این زمینه خراسان جنوبی دو سوم تولیدات خود را به اقصی نقاط کشور صادر می‌کند.
رضایی کنترل بر فرآورده‌های نظارتی در رستوران‌ها و قصابی‌ها را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل برشمرد و افزود: در این راستا طی شش ماهه امسال از تعداد 10 هزار و 500 مورد بازدید به عمل آمده است که 236 مورد گوشت غیربهداشتی به ثبت رسیده است.
وی به ثبت 250 مورد غیر بهداشتی از 11‌هزار مورد بازدید طی شش ماهه سال گذشته اشاره کرد و افزود: میزان فرآورده ضبط شده در سال جاری 5‌هزار و 131 کیلوگرم و سال گذشته 4‌هزار و 106 کیلوگرم بوده است.
مدیر‌کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی شش ماهه سال گذشته 3 میلیون و 200 هزار قطعه کشتار شده است، گفت: این میزان در سال جاری 4 میلیون و 500 هزار قطعه بوده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com