بیش از یک سوم مرغ فله ای، ضایعات است

بیش از یک سوم مرغ فله ای، ضایعات است
با توجه به ضایعات و دورریز بیش از 30 درصدی مرغ فله ای، مرغهای بسته بندی شده از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است.
مدیرعامل مجتمع صنایع غذایی شرکت تهران ماکیان الوان با اعلام گذشت دو سال از افتتاح رسمی این مجتمع توسط وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سالهای 69 - 1368 سازمان دامپزشکی کشور اقدام به ساماندهی صنایع دامداری و کشتارگاهی کشور کرد و این مجتمع در سال 1372 به عنوان اولین کشتارگاهی بود که دارای یک خط زنجیره ای برای تولید بود.
هاشم خداداد افزود: در سال 1375 اقدام به طرح توسعه کشتارگاهی کردم و مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت و وزارت صنایع اخذ شد.
خداداد بهینه سازی الگوی مصرف به طور صحیح، اشتغالزایی و نوآوری در صنعت را از مهمترین اهداف این مجتمع برشمرد و ادامه داد: ظرفیت کشتارگاهی این واحد 10 هزار قطعه مرغ در ساعت است که در دو شیفت کاری و حذف 30 درصدی ضایعات، میزان تولیدات به 210 تن می رسد.
وی تصریح کرد: بازار تهران به میزان 700 تا 800 تن گوشت مرغ نیاز دارد که بخشی از آن از طریق این کارخانه تامین می شود.
خداداد تاکید کرد: در راستای تنظیم بازار ماه رمضان، این واحد همزمان با وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی، محصولات خود را در نمایشگاههای عرضه با تخفیف ویژه توزیع می کنند.
وی درباره قیمت مرغ اظهار داشت: قیمت مرغ بستگی به قیمت نهاده ها و جوجه یکروزه دارد و از آنجایی که بخشی از نهاده های مورد نیاز از طریق واردات تامین می شود، نمی توان گفت قیمت مرغ افزایش داشته است.
بزرگترین کشتارگاه خاورمیانه نیازمند اعتبار
خداداد با اعلام اینکه در حال حاضر تنها این واحد با 30 درصد ظرفیت خود کار می کند، گفت: بزرگترین مشکل این واحد و واحدهای صنعتی، سرمایه در گردش است که باید تسهیلات ویژه با سود پایین در اختیار این واحدها قرار گیرد.
مدیرعامل مجتمع صنایع غذایی شرکت تهران ماکیان الوان خاطرنشان کرد: برای ادامه فعالیت این واحد کشتارگاهی لازم است سرمایه در گردش افزایش یابد تا بتوان با تمام ظرفیت به فعالیت ادامه داد.
خداداد ادامه داد: این واحد در حال حاضر برای 250 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است که ظرفیت افزایش تا بیش از یکهزار نفر را دارد.
وی در پایان تصریح کرد: به دلیل عدم آشنایی مردم با مرغ بسته بندی شده، استقبال چندانی از آن نمی شود که لازم است در این زمینه فرهنگسازیهای لازم انجام شود. زیرا مرغ فله ای علاوه بر اینکه ممکن است به آلودگیهای ثانویه آغشته شود، دارای دورریز 30 درصدی است که بدین ترتیب هزینه هایی را به خانواده ها تحمیل می کند.
گفتنی است، بزرگترین واحد کشتارگاهی مکانیزه ماکیان، دو سال گذشته توسط وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شده است
 
کلمات کلیدی مرغ فله ای ضایعات
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com