بیش از پنج هزار تن مرغ و فرآورده‌های دامی در بازرگان بازرسی شد

بیش از پنج هزار تن مرغ و فرآورده‌های دامی در بازرگان بازرسی شد

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: امسال پنج هزارو ‪ ۵۰۰‬تن گوشت مرغ و فرآورده‌های مختلف دام، طیور و شیلات در قرنطینه مرزی بازرگان بازرسی شده است.
کامیار داهیم روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ازاین میزان چهار هزار و ‪ ۹۱۵‬تن گوشت منجمد مرغ ترانزیتی در قرنطینه مرزی بازرگان کنترل و بازرسی بهداشتی شده است.
به گفته وی، همچنین ‪ ۳۱۷‬تن گوشت و فرآورده‌های گوشتی، ‪ ۱۶‬تن دان مرغ، ‪ ۲۲۱‬تن خوراک دامی و ماهی و ‪ ۵۰‬تن داروی دامی پس از بازرسی و کنترل در قرنطینه مرزی بازرگان از کشور ترانزیت شده است.
وی گفت: این اقلام از ترکیه وارد و به کشورهای افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان ارسال شده است.
داهیم افزود: در همین مدت دو هزار و ‪ ۷۹۹‬تن تخم‌مرغ خوراکی به طریق داد و ستد پیله‌وری از بازارچه‌های مرزی آذربایجان غربی به خارج صادر شده است.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: همچنین ‪ ۳۲‬هزار و ‪ ۹۱۴‬کیلوگرم پشم، ‪ ۱۴‬هزار و ‪ ۵۰۰‬جلد پوست گوسفندی، ‪ ۸۳‬تن عسل و سه هزار و ‪ ۶۶‬کندوی زنبور عسل و ‪ ۱۸‬هزار عدد بچه ماهی و ‪ ۱۰۰‬قطعه شترمرغ به طریق داد و ستد پیله‌وری از بازارچه‌های مرزی استان پس از بازرسی‌های لازم به عراق و جمهوری خودمختار نخجوان صادر شده است.
داهیم یاآورشد: ‪ ۶۵۹‬هزار راس دام زنده و ‪ ۱۰‬هزار و ‪ ۴۹۸‬تن مرغ زنده و کشتاری، پس از بازرسی‌های بهداشتی و صدور گواهی حمل بهداشتی از آذربایجان غربی به استانهای مختلف کشور ارسال شده است.

 
کلمات کلیدی نظارت بازرس
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com