بیش از تولید به واردات اهمیت داده می‌شود

بیش از تولید به واردات اهمیت داده می‌شود
سیداحمد مقدسی  گفت: میانگین قیمت خرید شیر خام در دو سال گذشته 1140 تا 1160 تومان بوده است و علیرغم تمام تلاش‌هایی که دامداران برای اجرای مصوبه تیرماه 93 انجام دادند، مصوبه خرید شیر خام به قیمت 1440 تومان به اجرا درنیامد.
وی با بیان اینکه به واردات بیش از تولید اهمیت داده می‌شود افزود: در دو سال گذشته دامداران هیچ یارانه‌ای اخذ نکرده و مصوبه خرید شیر خام هم به علت ممانعت صنایع لبنی به اجرا درنیامد.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه ادامه این روند به کاهش تولید می‌انجامد، اظهار داشت: اگرچه زورمان به ارگان‌های دولتی نمی‌رسد، اما به خودمان می‌رسد و با کاهش دادن تولید زیان خود را کم می‌کنیم.
مقدسی با بیان اینکه مصرف شیر در کشور یک‌سوم استانداردهای جهانی است، گفت: از آنجا که به تولید بها داده نمی‌شود و هیچ ارگانی از تولیدکنندگان و دامداران حمایت نمی‌کنند، بنابراین گاوداران هم چاره‌ای جز کاهش تولید ندارند.
وی تصریح کرد: خودکفایی در تولید یک محصول با عرضه محصول مفت امکان‌پذیر نیست و دامداران بیش از این توان ندارند.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی با بیان اینکه قانون انتزاع به درستی اجرا نشد، افزود: وزارت جهاد ابزار اجرایی برای تنظیم بازار در اختیار ندارد، در حالی که بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی گریبانگیر تولیدکنندگان است، اما تصمیمات نهایی برای قیمت‌ها و تنظیم بازار را وزارتخانه‌های دیگر می‌گیرند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com