بیش از 70 وظیفه مهم بر عهده دامپزشکی‌ گذاشته شده است

بیش از 70 وظیفه مهم بر عهده دامپزشکی‌ گذاشته شده است

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: بیش از 70 وظیفه مهم و از جمله مبارزه با 800 مورد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بر عهده دامپزشکی‌ها گذاشته شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه ‌ابراهیم مقصودی‌فر در همایش روز ملی دامپزشکی در جمع فعالان و کارکنان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه در مجتمع فرهنگی بعثت، اظهار داشت: دامپزشکی به عنوان دومین صنعت بعد از نفت است و نقش تعیین‌کنند‌ه‌ای در توسعه اقتصادی و حفظ سلامت جامعه دارد.
وی افزود: کمبود نیروهای فنی و تخصصی، تجهیزات آزمایشگاهی و ناکافی بودن تسهیلات مورد نیاز بخش خصوصی از مهم‌ترین مشکلات حوزه دامپزشکی است که امیدواریم مسئولان برای رفع این مشکلات به یاری ما بیایند.
معاون سیاسی‌ امنیتی استانداری کرمانشاه نیز در این مراسم از دامپزشکی به عنوان نهادی پرتلاش و در خدمت جامعه یاد کرد و گفت: پیامبران خدا طیب روح مردم بودند و شما عزیزان رسالت تامین سلامت مردم را از طریق مبارزه علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برعهده دارید.
علیرضا امیری، معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز از جمله وظایف اداره‌کل را نظارت بر فرآورده‌های خام دامی عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته از مجموع 280 هزار راس دام کشتار شده، 2 هزار راس آن به‌خاطر مشکلات بهداشتی و جهت حفظ سلامت مردم ضبط شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت دامپزشکی در سلامت جامعه گفت: خوراک تمام دام‌ها گیاهی است و اگر غذای دام‌ها سالم باشد، دام‌ها هم سالم خواهند بود به همین دلیل گیاه پزشکی، دامپزشکی و انسان‌پزشکی با هم ارتباط دارند و از نظر زنجیره تولید بایکدیگر مرتبط هستند.
رمضان روئین‌تن خاطرنشان کرد: اهمیت دامپزشکی برای اقتصاد کشور حائز اهمیت است و همچنان که برای جهان در اولویت اقتصادی قرار دارد ما نیز باید به آن بیش از پیش توجه کنیم.
در پایان این مراسم از کارکنان و مدیران نمونه شبکه دامپزشکی استان کرمانشاه با اهدای جوایزی تجلیل به‌عمل آمد.

 
کلمات کلیدی دامپزشک روز دامپزشک
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com