بیش از 2 میلیون قطعه طیور در نهبندان واکسینه شدند

بیش از 2 میلیون قطعه طیور در نهبندان واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری 2 میلیون و 341 هزار و 700 نوبت قطعه طیور علیه بیماری‌های نیوکاسل، برونشیت و گامبورو واکسینه شدند.عباس نیک‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان در ارتباط با روز جهانی دامپزشکی اظهار داشت: پرورش طیور از جنبه تأمین گوشت سفید کشور دارای اهمیت بسیار است که بازدهی اقتصادی مناسب در این امر مستلزم فراهم ساختن شرایط زیستی بهداشتی در سایه واکسیناسیون به موقع، تهویه و رطوبت مطلوب و جیره غذایی سالم و کامل امکان‌پذیر است.
وی با بیان اینکه کنترل موارد فوق زیر نظارت دامپزشکی بوده و سلامت گوشت مصرفی را توسط مصرف‌کنندگان تضمین می‌کند، اظهار داشت: کلیه مراکز پرورش آبزیان و زنبور عسل زیر نظر این نهاد فعالیت می‌کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان در مورد درمان دام‌های بیمار در سطح شهرستان نهبندان به خبرنگار فارس گفت: کلنیک این اداره پاسخگوی کلیه مراجعات به منظور شناسایی و درمان دام‌های آلوده و نیز انجام آزمایشات مربوطه است.
نیک‌پور ادامه داد: در همین راستا طی شش ماهه نخست امسال 645 مورد مراجعه به کلنیک صورت گرفته است که طی آن یک‌هزار و 821 مورد برداشت آزمایشگاهی، 508 هزار نوبت قطعه درمان طیور و 22 هزار و 553 نوبت راس درمان دام انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه سمپاشی جایگاه و بدن دام‌ها برای نابودی انگل‌های خارجی که زمینه‌ساز بیماری‌های گوناگونی از قبیل تیلریوز و تب کریمه‌ کنگو موثر هستند، انجام می‌شود، یادآور شد: این امر گامی موثر برای پیشگیری از بیماری‌ها و خسارات اقتصادی است و در این زمینه طی شش ماهه نخست سال جاری 363 هزار و 345 مترمربع جایگاه دام و 119 هزار و 496 نوبت سر دام سبک و سنگین سمپاشی شدند.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان میزان نظارت بهداشتی در شش ماهه نخست امسال را از رستوران‌ها و کشتارگاه سطح شهرستان 2 هزار و 303 راس لاشه گوسفند و بز، بیش از 48 نفر لاشه شتر، 77 راس لاشه گوساله و گاو و بالغ بر یک‌هزار مورد نظارت بهداشتی دانست و افزود: همچنین در همین مدت زمانی بیش از 156 هزار و 620 نوبت سر گوسفند، بز و گاو علیه بیماری‌های واگیردار و 128 هزار و 776 نوبت سر دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

 
کلمات کلیدی واکسینه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com