بیش از 1700 کیلوگرم مرغ آلوده در میبد معدوم شد

بیش از 1700 کیلوگرم مرغ آلوده در میبد معدوم شد

علی زینلی - سرپرست شبکه دامپزشکی میبد - در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در راستای حفظ سلامت مردم، هزار و 723 کیلوگرم مرغ آلوده توسط شبکه دامپزشکی شهرستان میبد در این شهرستان کشف و معدوم شد.
وی افزود: یکی از وظایف ذاتی دامپزشکی، حفظ سلامت مردم و حلیت غذاست که دامپزشکی در این زمینه با اعمال نظارت بر زنجیره تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی، تلاش می‌کند تا این وظیفه خطیر را به نحوی شایسته انجام دهد.
زینلی خاطرنشان کرد: در همین زمینه بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان میبد در بازرسی از مراکز تولید فرآورده‌های خام دامی این شهرستان موفق به کشف هزار و 723 کیلوگرم گوشت مرغ مشکوک شدند.
وی بیان داشت: بازرسان این شبکه پس از نمونه‌برداری و محرز شدن آلودگی سالمونلایی، ضمن هماهنگی با مراجع قضایی و انتظامی نسبت به معدوم‌سازی گوشت‌های آلوده اقدام کردند.
زینلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بازرسی از واحدهای عرضه مواد خام دامی عنوان کرد: این بازرسی‌ها در طول سال به طور گسترده انجام می‌شود اما در مواقعی نظیر ماه مبارک رمضان که میزان مصرف فرآورده‌های خام دامی افزایش می‌یابد، میزان بازرسی‌ها نیز افزایش ویژه‌ای می‌یابد.
زینلی خاطرنشان کرد: پس از پایان ماه مبارک رمضان نیز، فعالیت‌های بازرسان شبکه دامپزشکی در راستای حفظ و تامین سلامت مردم با جدیت دنبال می‌شود که معدوم‌سازی این میزان گوشت آلوده مرغ، نشان از همین جدیت‌ دارد.
وی مشارکت مردم در حفظ سلامت جامعه بسیار موثر خواند و از همکاری خوب آنها با دامپزشکی شهرستان میبد تقدیر کرد.
زینلی از عموم مردم به ویژه مردم شهرستان میبد درخواست کرد؛ به منظور حفظ سلامت افراد جامعه در صورت مشاهده هرگونه تخطی، از موازین بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی،‌ مراتب را در سریع‌ترین زمان ممکن به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

 
کلمات کلیدی معدوم
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com