بی نیازی کشور به واردات گوشت قرمز با طرح پرواربندی امانی

بی نیازی کشور به واردات گوشت قرمز با طرح پرواربندی امانی
طرح پرواربندی امانی کشور را از واردات گوشت قرمز بی نیاز می کند.
مدیر کل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر کشور امروز در خرم آباد گفت : به گزارش سازمان فائو کشور ما سالیانه 200 تا 228 هزار تن گوشت قرمز از خارج وارد می کند در حالی که با اجرای طرح پرواربندی امانی می توان این میزان گوشت را در داخل تولید و از خروج سالانه چهار هزار میلیارد تومان جلوگیری کرد.
ایران پاک افزود : در این طرح که تاکنون به صورت آزمایشی در خراسان جنوبی و خراسان شمالی به اجرا در آمده است تشکلهای عشایری در قبال دریافت تسهیلات قرض الحسنه ، علوفه و نقدینگی مورد نیاز عشایر را تامین کرده و عشایر هم متعهد می شوند دام خود را زود تر از موعد به بازار عرضه نکنند.
وی گفت : عشایر کشور هر سال به علت تنگناهای مالی دام خود را با وزنی کمتر از 30 کیلوگرم به بازار عرضه می کنند در حالی که با اجرای این طرح وزن دامها تا زمان عرضه با بازار به 60 تا 70 کیلوگرم افزایش خواهد یافت.
مدیرکل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر کشور با اشاره به عرضه سالانه 8 میلون راس دام عشایر به بازار گفت : درصورت پرداخت 500 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به تشکلهای عشایری ، عشایر کشور سالانه 20 هزارتن بیشتر گوشت تولید خواهد کرد.{tor_sutitle}عشایر کشور هر سال به علت تنگناهای مالی دام خود را با وزنی کمتر از 30 کیلوگرم به بازار عرضه می کنند{/tor_sutitle}
وی با بیان اینکه عشایر کشور 20 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می کنند گفت : اگر معادل مبلغ واردات گوشت ، تسهیلات قرض الحسنه در اختیار عشایر کشور قرار گیرد ، تشکلهای عشایری قادر خواهند بود کشور را به طور کامل از واردات گوشت قرمز بی نیاز کنند.
ایران پاک افزود : طرح پرواربندی امانی از امسال در استانهای لرستان ، آذربایجان غربی ، ایلام ، کرمان ، خراسان شمالی و کهکیلویه و بویر احمد اجرا می شود.

 
نظرات شما
  •  

    حمیدرضابهرامی گفت : ۹۲/۰۹/۲۲

    این 500میلیاردوام قرض الحسنه تاعشایرباخبر بشندبین توزیع کنندگان آن تقسیم میشود ومی ماند همان آش وهمان کاسه واردات گوشت

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com