بومی‌سازی تکنولوژی‌های نوین در بخش طیور مورد توجه قرار گیرد

بومی‌سازی تکنولوژی‌های نوین در بخش طیور مورد توجه قرار گیرد
مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: می توان بومی سازی تکنولوژی های نوین و تجربه های موفق دیگر کشورها را در بخش طیور مورد توجه ویژه قرار داد.
سید حسین رضوانی با بیان اینکه مازندران و کشور در رسیدن به خود کفایی در تولید گوشت سفید در شرایط مطلوبی به سر می برد، اظهار کرد: صنعت دامپروری از صنایع پیشرو در هر اقتصادی به شمار می رود و توجه به آن می تواند علاوه بر تاثیر بر اقتصاد کشور، موج های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را از خود متاثر سازد و همچون موتور رشد و توسعه عمل کند. این بخش با ایجاد شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال در امور پرورش، تشخیص و درمان و بخش های وابسته و از طریق تاثیر گذاری بر مخارج مصرفی و سرمایه گذاری در سطح جامعه می تواند تغییرات تولید ناخالص داخلی و نوسانات اقتصادی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه تامین پروتئین مورد نیاز جامعه و نیز درخواست های کشورهای منطقه در سال های اخیر نشان می دهد که گردش اقتصادی در این بخش تا چه اندازه مهم و حیاتی است، عنوان کرد: این نیاز و ظرفیت های موجود کشور، به خوبی قابلیت تبدیل شدن به فرصتی طلایی دارد و می تواند جاذب مناسبی برای سرمایه های بخش خصوصی تلقی شود.
رضوانی یادآور شد: نیاز امروز، تولید پروتئین دامی سالم، ارزان، منطبق بر قوانین و مقررات بهداشتی جهانی همچون GMP،GAP،GHP،HACCP است. با عنایت به نام گذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، میزان مسئولیتی که متوجه متولیان صنایع و دست اندرکاران صنعت دامپروری و غذای کشور است سنگین تر خواهد بود و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه تمامی تولیدکنندگان پروتئین از جایگاه موثر خود در اقتصاد کشور  آگاهی حرفه ای داشته باشند از این رو تنها نگاه فرا صنفی است که می تواند این جریان را رهبری کند.
مدیر کل دامپزشکی استان مازندران، مجموعه اقدامات دامپزشکی به منظور حفظ سلامت و بهداشت دام را در حقیقت اقدامات پایه ای برای حفظ سلامت انسان و جوامع انسانی دانست و افزود: تامین پروتئین سالم و ارزشمند برای رشد، صرفاً از دام سالم بدست  می آید. امنیت غذایی صرفاً در تولید غذا به حد کافی نیست بلکه علاوه بر آن به سلامت غذا نیز وابسته است. غذای فاسد هرچند به میزان فراوان هم تولید شود ولی ارزش غذایی نداشته، تهدید جدی برای جوامع به شمار می رود.
وی گفت: حفظ سرمایه های دامی به عنوان یک منبع مهم اقتصادی و پروتئینی سالم دارای جایگاه ویژه ای است. فعالیت های دامپزشکی سبب مهار بیماری های دامی و مشترک بین انسان و حیوان شده و هزینه های سربار بعدی مانند هزینه های دارویی، بیمارستانی، بیمه ای، از کارافتادگی، تنش های اجتماعی و سیاسی  را کاهش خواهد داد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com