بهره برداری از اولین تصفیه خانه فاضلاب دامداری خراسان رضوی در زبرخان

بهره برداری از اولین تصفیه خانه فاضلاب دامداری خراسان رضوی در زبرخان
رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور گفت:همزمان با روز جهانی محیط زیست از اولین تصفیه خانه فاضلاب دامداری خراسان رضوی در واحددام داری "قدس" شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور بهره برداری شد.
بهره برداری از اولین تصفیه خانه فاضلاب دامداری خراسان رضوی در زبرخانبه محمد مهدی نوربخش دراین مراسم که با حضور معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان و جمعی از مسئولان برگزار شد، بابیان این که این تصفیه خانه برای اولین باردرخراسان رضوی درواحدهای دام داری به بهره برداری می رسد گفت: این تصفیه خانه قادراست باظرفیت کل 2هزارو930مترمکعب وخروجی 250مترمکعب درشبانه روزباکنترل خروجی "سی او دی 145میلی گرم برلیتر"(بهترین نوع خروجی)فعالیت کند.
وی هزینه احداث این مجموعه را 4 میلیارد ریال و از نوع سیستم هوادهی ازکف و سطح بیان کرد و افزود:با تصفیه آب این واحددام داری مقدار 10هکتار جواز ابتدای کاشت تا زمان برداشت باسیستم آبیاری تحت فشارآبیاری می شود.
وی گفت: تصفیه خانه شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود با خروجی سی او دی 145میلی گرم برلیتر(کمترازمقداراستاندارد)فعالیت می کند در حالی که استاندارد آن 200میلی گرم برلیتراست.
نوربخش ادامه داد: استفاده مجدد از پساب تصفیه شده در کشاورزی و تامین علوفه برای بیش از 2 هزار راس دام بزرگ یکی از نکات مهم در بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب این واحد بزرگ دامداری است و این واحد اولین واحد دامداری صنعتی در استان می باشد که به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز شده است .
رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور همچنین گفت: توجه دامداری های صنعتی به موضوع حفظ محیط زیست و رعایت استاندارد های زیست محیطی نقطه عطفی در مباحث زیست محیطی شهرستان محسوب شود.
گفتنی است در سایر واحد های بزرگ دامداری در نیشابور موضوع احداث تصفیه خانه های فاضلاب در حال پیگیری و انجام است .


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com