بهبود جوجه ریزی با ذخیره تخم مرغ نطفه دار

بهبود جوجه ریزی با ذخیره تخم مرغ نطفه دار
پیدا کردن بهترین روش برای جوجه گیری در دورۀ تخمگذاری تا جوجه کشی همواره از دغدغه های اصلی مرغداران بوده است . در حالت ایده آل ، تمام تخم مرغ ها باید در حالیکه هنوز تازه هستند در عرض یک هفته به دستگاه منتقل شوند . در صورتی که امکان ذخیره سازی طولانی مدت فراهم نباشد ، درجه حرارت اتاق ذخیره سازی کاهش می یابد و باید توجه داشت که از هر گونه نوسانات در درجه حرارت اجتناب شود . ایمنی پیشنهادات ارائه شده تایید شده است . از سوی دیگر زمانی که مرغ در طبیعت تخم میگذارد ، هنگامی که بر روی آن ها نشسته است ، به طور طبیعی هر بار جای تخم مرغ ها را با هم جابجا کرده و به این ترتیب تخم مرغ ها به طور یکسان گرم می شوند . به دنبال انجام یک سری آزمایش ها بر روی مرغان تخم گذار در طول دخیره سازی تخم مرغ به این نتیجه دست پیدا کردند که با ذخیره سازی تخم مرغ ها به مدت بیش از یک هفته می توان 60 تا 70 درصد از تخم های از دست رفته را جبران کرد .  
برای دست یابی به نتایج بهتر تخم مرغ ها باید تحت نظارت ویژه قرار داشته باشند و تمام مراحل هر 6-7 روز تکرار شود . به عنوان مثال باید به سرعت گرمایش و دمای نهایی توجه ویژه داشت و حتی پس از طی این مراحل می توان از تکنیک خنک کننده نیز برای نتیجه گیری بهتر استفاده کرد . به این نکته باید توجه کرد که گرم کردن تخم مرغ به دفعات زیاد و یا زمان طولانی از بازده تخم مرغ ها کم می کند و تخم ها نباید بیش از 15 ساعت در دمای بیش از 32 درجه سانتی گراد قرار بگیرند . 
ماشین های جوجه کشی petersime از این تکنولوژی استفاده کرده است . این ماشین تونایی این را دارد که تخم مرغ ها را برای زمانی کوتاه در طی ذخیره سازی ، گرم نگه دارد . که با این کار بخش قابل توجهی از تلفات جوجه ریزی احیا می شود . 

 
نظرات شما
  •  

    احمد گفت : ۹۳/۰۴/۱۰

    خدائی خود نویسنده خبر فهمیده چی نوشته؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com