بهای خوراک طیور طی 7 سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته !

بهای خوراک طیور طی 7 سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته !
طی 7 سال گذشته ، بهای خوراک دام در انگلستان در حدود دو برابر و بهای خوراک طیور بیش از دو برابر افزایش داشته است .
به دنبال رشد چشمگیر تقاضا برای دانه های خوراکی جهت استفاده در خوراک دام و طیور و به منظور تهیۀ سوخت و از سوی دیگر به دلیل برداشت ضعیف محصول در کشورهای عمدۀ تولیدکننده ، بهای دانه های خوراکی مورد استفاده در صنعت دام و طیور به طرز چشمگیری افزایش یافت .
نمودار زیر میانگین قیمت هر تن خوراک مورد استفادۀ دام و طیور و خوک را در هر فصل از سال 2006 تا فصل سوم 2013 در انگلستان نشان داده است . آنچه که به وضوح قابل مشاهده است افزایش چشمگیر قیمت ها نسبت به قیمت های سابق است به اینصورت که : خوراک مورد استفادۀ دام ، خوک ، و طیور به ترتیب 95 درصد، 85 درصد ، و 114 درصد رشد یافته است . مقایسۀ قیمت های فصل آخر با دورۀ مشابه در سال 2012 تفاوت کمتری را نشان می دهد به این صورت که رشد قیمت ها به ترتیب 9 / 6 درصد ، 5 / 1 درصد ، و 5 / 6 درصد رشد داشته است .
در نیمۀ اول سال 2013 میلادی قیمت دانه های خوراکی به اوج خود رسید اما به هرحال مرغداران و دامداران انگلستان تنها در فصل گذشته توانستند از یک کاهش جزئی در قیمت ها بهره ببرند . در نیمۀ اول سال 2013 بهای هر تن خوراک طیور به  311 پوند ، خوک 291 پوند ، و دام 253 پوند رسید و در فصل گذشته 2013 میانگین قیمت ها به ترتیب به 297 ، 274 ، و 248 پوند کاهش یافت .


       خط سبز : بهای خوراک طیور ، خط قرمز : بهای خوراک خوک ، خط آبی : بهای خوراک دام 
 
 
 
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com