به زودی طرح ساماندهی بهداشتی تخم مرغ خوراکی در خوزستان اجرا می شود

به زودی طرح ساماندهی بهداشتی تخم مرغ خوراکی در خوزستان اجرا می شود

طرح ساماندهی وضعیت بهداشتی تخم مرغ از مراکز تولید ، حمل ونقل ، توزیع وعرضه به زودی در استان خوزستان اجرا می شود .
به گزارش ایسکانیوز، مدیر کل دامپزشکی خوزستان با تاکید بر ضرورت ارزش غذایی تخم مرغ در سبد مصرف خانوار گفت : تخم مرغ به عنوان یک ماده سرشار از مواد پروتئینی باارزش و همچنین دارا بودن ویتامین ها و مواد معدنی ضروری در چرخه مصرف خانوار مهم تلقی گشته لذا لازم است که نظارتهای بهداشتی دقیقی بر روی آن از مرحله تولیدتامصرف صورت گیرد که در طرح نظارتی دامپزشکی در سه مرحله انجام خواهد گرفت.
دکتر حزبئی افزود : در مرحله اول کلیه تخم مرغهای تولیدی بایستی در کارتن های مناسب بسته بندی ودارای نشانه گذاری شامل نام و آدرس واحد مرغداری وتاریخ تولید به صورت کاملا درشت و خوانا درج و در مرحله دوم نیز باتوجه به اینکه اکثر تخم مرغ مصرفی استان از استانهای دیگر وارد می شود لذا توزیع کنندگان عمده باید مجهز به سردخانه جهت نگهداری ونظر به شرایط آب وهوایی گرم استان لزوم احداث یک پایانه جهت ورود ،نگهداری وتوزیع تخم مرغ خوراکی وارده به استان ضروری است.
وی اظهار داشت : همچنین در مرحله سوم که مرحله عرضه تخم مرغ در مغازه های خرده فروشی وسوپر مارکتها است امیدواریم با همکاری اداره بهداشت استان بتوانیم مغازه داران وسوپر مارکتی ها را به نگهداری تخم مرغ در یخچال الزام کنیم .
مدیر کل دامپزشکی خوزستان در پایان ضرورت اجرای برنامه های آموزشی به منظور نگهداری صحیح تخم مرغ را درخانه از وظایف مطبوعات و رسانه ها دانست

 
کلمات کلیدی بهداشت تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com