به اندازه نیاز کردستان مرغ ذخیره‌سازی شده است

به اندازه نیاز کردستان مرغ ذخیره‌سازی شده است
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت و معدن و تجارت کردستان گفت: به اندازه نیاز مردم، مرغ در کردستان ذخیره‌سازی شده و نگرانی برای تأمین نیاز بازار وجود ندارد.
بختیار خلیقی در سنندج در خصوص ذخیره‌سازی مرغ در استان، اظهار کرد: به اندازه کافی و تا پایان سال بر اساس نیاز جمعیت استان ذخیره‌سازی مرغ در سردخانه‌های استان کردستان انجام شده است.
وی درباره روند روبه رشد قیمت مرغ در استان در چند روز گذشته گفت: با توجه به تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص تحویل نهاده‌های دامی به واحدهای مرغداری و کارخانجات شیر استان، قرار شد که اتحادیه مرکزی مرغداری گوشتی به فهرست واحدهای تولیدی تا 6 مهر ماه جاری نسبت به واریز وجه به حساب شرکت پشتیبانی امور دام اقدام کنند.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت و معدن و تجارت کردستان  تصریح کرد: در همین راستا شرکت پشتیبانی امور دام کشور و متعاقب آن به شرکت پشتیبانی امور دام استان‌ها اعلام شد تا نسبت به تحویل نهاده‌های دامی خریداری شده با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدام کنند.
وی درباره توزیع نهاده‌های دامی استان، گفت: در شش ماهه نخست امسال 18 هزار و 500 تن سویا، 39 هزار تن ذرت، 6 هزار و 500 تن جو و 140 هزار تن سبوس در بین مرغداری‌های استان توزیع شده است.
خلیقی قیمت ذرت به نرخ دولتی و تحویل از درب انبار بندر را 850 تومان و سویا را یک هزار و 650 تومان ذکر کرد و گفت: قیمت آزاد ذرت در حال حاضر 950 تومان و سویا یک هزار و 800 تومان است.
وی تصریح کرد: بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور قرار شد به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ به قیمت 5 هزار و 300 تومان، 5 کیلوگرم ذرت و 2.5 کیلوگرم سویا تحویل واحدهای مرغداری شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com