بلاتکلیفی در قیمت جدید شیر

بلاتکلیفی در قیمت جدید شیر
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت:‌ قیمت جدید شیر هنوز ابلاغ و اعمال نشده‌است، اما اگر هزینه‌های افزایش یافته تولید از سوی دولت جبران شود، محصولات لبنی با افزایش قیمت مواجه نخواهند شد.
سعید سلطانی اظهار کرد:‌ قیمت جدید شیرخام که اخیرا کیلویی 1110 تومان مشخص شده بود، در حال حاضر با پاره‌ای مشکلات مواجه شده و ممکن است به بازنگری و افزایش قیمت مجدد نیاز داشته باشد.
وی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: واردکنندگان در حالی به دامداران تعهد داده‌اند که علوفه مورد نیاز تولید را با ارز مرجع تامین کنند که برخی مسوولان، از حذف ارز مرجع خبر می‌دهند و برخی دیگر نیز می‌گویند تخصیص ارز مرجع برای واردات محصولات اساسی و نهاده‌های تولید تا پایان سال ادامه دارد. مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ادامه داد: اگر برای واردات نهاده‌های دامی ارز مرجع اختصاص نیابد و این محصولات با دلار 2500 تومانی وارد شوند، مسلما قیمت شیر خام و لبنیات افزایش می‌یابد.
سلطانی تاکید کرد: تعیین قیمت شیر خام باید مانند سال گذشته در قالب تفاهم‌نامه مشخص و به گونه‌ای مدیریت شود که در طول سال با نوسان همراه نشود، اما تاکنون هیچ تفاهم‌نامه‌ای برای نهایی کردن قیمت شیرخام امضا نشده و قیمت‌های جدید هنوز اعمال نشده است.
احتمال افزایش مجدد قیمت لبنیات
در زمینه احتمال بازنگری قیمت شیر و لبنیات، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز بی توجهی دولت به تولید را علت افزایش قیمت کالاهای اساسی، به ویژه رشد ۱۵ درصدی اخیر قیمت لبنیات دانست و به خبرگزاری تسنیم گفت: اگر همچنان قیمت نهاده‌های دامی روبه فزونی باشد، قطعا در آینده شاهد افزایش دوباره قیمت‌ها خواهیم بود.
محمدحسین میرمحمدی با بیان اینکه هم‌اکنون در برهه واقعی شدن قیمت‌ها به سر می‌بریم، اظهار کرد: زمانی که نهاده‌های دامی با افزایش قیمت روبه‌رو شد، هیچ یک از مسوولان و حتی رسانه‌ها به این امر توجه نکردند.
وی افزود: این عدم توجه به افزایش قیمت‌های تولید، خود را به صورت افزایش قیمت تمام شده محصولات نشان داد. از این رو هم‌اکنون شاهد افزایش 15 درصدی قیمت لبنیات هستیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com