بسیاری از واحدهای مرغداری استان با مشکل مالی مواجهند

بسیاری از واحدهای مرغداری استان با مشکل مالی مواجهند
مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران استان یزد با بیان این‌که بیماری، باعث افزایش تلفات مرغداری‌های استان شده است، گفت: این امر افزایش قیمت مرغ در بازار را در پی داشته و این روند ادامه دارد.
محمدرضا اسلامیه قیمت مرغ زنده در استان را هر کیلو 2250 تا 2350 تومان و قیمت مرغ کشتار شده برای مصرف کننده را هر کیلو 3510 تومان و مرغ یخی را هر کیلو 3100 تومان اعلام کرد.
وی ادامه داد: با وجود افزایش قیمت گازوئیل، دارو و غذای مرغ شامل سویا و ذرت، نسبت به سال گذشته، قیمت مرغ با سال گذشته در این زمان تفاوتی نکرده است؛ ناچاریم با توجه به اختلاف قیمت تمام شده نسبت به سال گذشته، قیمت را افزایش دهیم.
وی بیان کرد: ابتلای جوجه‌های مرغداری‌ها به بیماری‌های گوناگون از جمله برونشیت، نیوکاسل و آنفلوآنزا باعث افزایش تلفات شده و در بعضی از مرغداری‌ها بیش از 70 درصد جوجه‌ها تلف شده‌اند؛ این امر ضرر و زیان زیادی را به مرغدار وارد کرده است.
اسلامیه گفت: بسیاری از واحدهای مرغداری استان با مشکل مالی مواجه شده‌اند اما به دلیل بدهی‌های خود مجبور به ادامه فعالیت هستند و جوجه ریزی می‌کنند.
وی با اشاره به توزیع مرغ یخی برزیلی در استان و استقبال مردم از این نوع مرغ که هر کیلو با قیمت 3000 تومان در بازار عرضه می‌شود، از وجود نداشتن بازار برای مرغ‌های یخی تولید داخل استان خبر داد.
مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران استان یزد یادآور شد: در حال حاضر 50 واحد مرغداری در استان یزد مشغول فعالیت هستند.
 
نظرات شما
  •  

    سعید گفت : ۹۰/۰۵/۰۴

    سلام از اینکه آقای اسلامیه حداقل مطالبی را که میدانند صادقانه بیان میکنند خوشحالم ولی متاسفانه شنیدن این اخبار دقیق و موثق نگرانی انسان را افزایش میدهد .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com