بسته حمایتی مرغداران در ۱۵ بند به وزارت جهاد کشاورزی ارایه شد

بسته حمایتی مرغداران در ۱۵ بند به وزارت جهاد کشاورزی ارایه شد
مدیر عامل شورای هماهنگی تشکیلات مرغداران ایران، از ارایه بسته حمایتی ۱۵ بندی مرغداران به وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.
غلامرضا آستانی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات صنعت طیور که با حضور نمایندگان اتحادیه های مرغداران سراسر کشور، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در خصوص بندهای این بسته حمایتی افزود: امیدواریم دولت هر چه سریعتر جلسه‌ای را با نمایندگان صنعت مرغداری کشور برای حمایت از مصرف ‌کنندگان و تولید‌کنندگان برگزار کند.
وی با بیان این که، در این بسته حمایتی بر تهیه سند و نقشه راه صنعت طیور کشور بر اساس سند ملی تاکید شده است گفت: در این بسته حمایتی پیشنهاد شده تا برنامه بیمه، تثبیت قیمت و درآمد، کنترل بازار طیور شامل گوشت مرغ، تخم مرغ و نهاده های طیور و جلوگیری از نوسانات شدید قیمت و عملکرد صندوق بیمه کشاورزی طی مدت سه ماه بررسی شود.
آستانی اضافه کرد: همچنین برنامه هایی برای کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری ارائه شود و برای جلوگیری از نوسانات قیمت جوجه یک روزه طرحی سه ماهه توسط صندوق بیمه کشاورزی اجرا شود.
وی اضافه کرد: طبق پیشنهاد این بسته حمایتی واگذاری امور تصدی ‌گری و صدور پروانه بهره برداری از سازمان نظام مهندسی کشاورزی به تشکل ها و اجرای هر چه سریعتر طرح انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی انجام شود.
مدیر عامل شورای هماهنگی تشکیلات مرغداران ایران تصریح کرد: در این بسته حمایتی آمده است تا کمیسیون‌ های تنظیم بازار کار گروهی تشکیل شود که برنامه ‌ریزی‌های آن در جهت توسعه پایدار باشد.
وی افزود: طبق پیشنهاد این بسته حمایتی، بانک مرکزی منابع مورد نیاز مرغداران را در قالب وجوه ارائه شده تامین کند و شرکت پشتیبانی نیز بر اساس قانون تحت نظارت و هدایت وزارت جهاد باشد و طرح ذخیره ‌سازی مرغ و تخم ‌مرغ را برای جلوگیری از نوسانات قیمت انجام دهد.
وی ادامه داد: همچنین بر اساس این بسته حمایتی، شرکت پشتیبانی امور دام کشور با نظارت و هدایت وزارت جهاد کشاورزی طرح ذخیره گردش گوشت مرغ و تخم مرغ از محل تولید داخل تامین کند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com