بسته حمایتی تولیدکنندگان مرغ در جیب صادرکنندگان

بسته حمایتی تولیدکنندگان مرغ در جیب صادرکنندگان
مدیرکل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی به تازگی از پرداخت جایزه صادراتی مرغ به صورت نهاده خبر داده است که براساس مصوبه جدید کارگروه تنظیم بازار مصوب شده در گام نخست برای جوایز صادراتی مرغ به جای پرداخت نقدی معادل آن گندم که یکی از نهاده‌های مورد نیاز تولید است در اختیار مرغداران قرار گیرد.
به گفته ترکاشوند این گندم از محل بسته حمایتی هدفمندی یارانه‌ها تأمین خواهد شد و مرغداران به جای دریافت جایزه نقدی 500 تومانی با صادرات هر کیلو مرغ، حدود 3 کیلوگرم گندم ارزان قیمت دریافت می‌کنند.
اما این مقام مسول اشاره‌ای نداشته که آیا این بسته‌ حمایتی بسته جدید است یا بسته‌ حمایتی اجرا نشده سال قبل است که قرار بود یک میلیون تن گندم و جو ارزان قیمت تا آخر سال 89 به مرغداران داده شود.
سال گذشته بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها با افزایش قیمت سوخت و سیر صعودی قیمت نهاده‌ها دولت مصوب کرد یک میلیون تن گندم و جو ارزان قیمت 175 تومانی تا آخر سال گذشته به مرغداران داده شود.
توزیع دو سوم این مقدار یعنی حدود 670 هزار تن توسط موسسه جهاد استقلال انجام شد اما 230 هزار تن آن تا به امروز توزیع نشده است.
اخیرا با تصویب 500 تومان جایزه صادراتی برای صادرات یک کیلوگرم مرغ که تا به امروز اعتبار و میزان آن تعیین و تخصیص نیافته و صادر کنندگان در حالت بلاتکلیفی قرار دارند و از سویی تکلیف بسته اجرا نشده سال گذشته هم در هاله‌ای از ابهام بود اتحادیه سراسری مرغداران پیشنهاد داد که جایزه صادراتی از محل بسته حمایتی گندم ارزان قیمت سال قبل پرداخت شود.
حال اگر بسته حمایتی گندم و جو ارزان قیمت که قرار بود در راستای حمایت از تولیدکننده سال گذشته به مرغداران داده شود امروز به صادرکننده می‌دهند پس تکلیف تولید کننده چه می‌شود؟ و چطور حمایت از تولید کننده جای خود را به حمایت از صادرکننده می‌دهد؟ و آیا این بسته ناقص مانده از سال گذشته برای مرغداران اجرا خواهد شد؟
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com