بسته حمایت از تولید برای مرغداران کامل اجرا نشد

بسته حمایت از تولید برای مرغداران کامل اجرا نشد
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه بسته‌های حمایتی از مرغداران به طور کامل عملیاتی نشده است، گفت: برای عملیات بهینه‌سازی سوخت مرغداری‌ها به رغم معرفی به بانک هنوز وامی پرداخت نشده و گندم ارزان قیمت مصوب هم به طور کامل بین مرغداران توزیع نشده است.
محمد یوسفی، در خصوص بسته حمایتی مرغداران گفت: بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها قرار شد یک میلیون تن گندم ارزان‌قیمت 175 تومانی بین مرغداران توزیع شود، این در حالی است که بخشی از آن در سال 89 توزیع شد و بقیه هنوز توزیع نشده است. 
وی گفت: شرکت بازرگانی دولتی این میزان گندم را در اختیار شرکت جاهد قرار داد تا بین مرغداران توزیع کند و تا آخر سال هم باید توزیع می‌شد. 
یوسفی گفت: این در حالی است که مرغداران کشور نیاز شدید به تأمین دان مرغداری‌های خود دارند،قیمت این نهاده‌ها هم در بازار چند برابر شده است و قیمت تمام شده را افزایش داده است. 
وی همچنین در مورد بهینه‌سازی سوخت مرغداری‌ها که جزو بسته حمایتی است، گفت: در این زمینه تاکنون کار عملی نشده اما در برخی استان‌ها متقاضیان حتی در مورد بازسازی سایر تجهیزات مانند دانخوری‌ها به بانک معرفی شده‌اند و بانک بودجه‌ای برای پرداخت وام ندارد. 
یوسفی همچنین در مورد توزیع گازوئیل ارزان‌قیمت بین مرغداران گفت: در اوایل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها برای مدت کوتاهی گازوئیل 165 ریالی به مرغداران داده شد اما برای مابه‌التفاوت آن با قیمت 150 تومانی از مرغداران چک دریافت کردند. 
وی افزود: این در حالی است که مرغدارانی که قادر به پرداخت نشده‌اند شرکت نفت بدون هماهنگی چک‌های آنها را به اجرا گذاشته است. 
یوسفی گفت: دولت وام‌های دو میلیون تومانی برای پرداخت بدهی آنها در نظر گرفته اما چنین وا‌م‌هایی فقط مشکلات آنها را بیشتر خواهد کرد. 
به گزارش خبرگزاری فارس بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها دولت برای حمایت از مرغداران بسته‌های حمایتی در نظر گرفت که توزیع یک میلیون تن گندم ارزان قیمت 175 تومانی تا آخر سال 89، بهینه سازی سوخت 17 هزار و 500 واحد مرغداری طی 5 سال و 4 هزار و 550 واحد در سال 90 همچنین توزیع 150 میلیون لیتر گازوئیل ارزان قیمت 165 ریالی و دریافت مابه‌التفاوت 150 تومان از مرغدار تا آخر سال از محتوای آن بود.
 
کلمات کلیدی بسته حمایتی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com