بزرگ‌ترین مجتمع پرورش مرغ مادر آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود

بزرگ‌ترین مجتمع پرورش مرغ مادر آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت:‌ بزرگ‌ترین مجتمع پرورش مرغ مادر گوشتی در آذربایجان شرقی در هشترود راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، بهراد زندیه در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست توسعه واحدهای مرغداری گوشتی و تخمی، تامین زیرساخت‌های پرورش مرغ مادر را مورد تاکید قرار داد. 
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه آذربایجان شرقی در تولید گوشت سفید گفت:‌ با توجه به جایگاه برجسته استان در این راستا ضرورت وجود مراکز بزرگ و پیشرفته تامین جوجه یکروزه در داخل استان احساس می‌شود. 
زندیه ادامه داد: به همین منظور بزرگ‌ترین مجتمع پرورش مرغ مادر آذربایجان شرقی در هشترود راه‌اندازی می‌شود که عملیات اجرایی ساخت آن اغاز شده است. 
وی خاطرنشان کرد: 200 میلیارد ریال در ساخت این مجموعه سرمایه‌گذاری می‌شود و این واحد قادر خواهد بود تا سالانه بیش از 200 هزار قطعه مرغ مادر را پرورش دهد. 
وی ادامه داد: سایت اصلی این مجموعه در زمینی به مساحت 50 هکتار است که شامل بخش‌های متعدد بوده و در تامین نیاز استان و صادرات به خارج از استان نقش مهمی خواهد داشت. 
زندیه، از اشتغالزایی300نفر در این مجموعه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان زیادی در رشته دامپرروی و دامپزشکی استان وجود دارند، این واحد در تامین اشتغال برای فارغ‌التحصیلان نیز موثر خواهد بود. 
وی در ادامه خواستار حمایت بیشتر مسئولان شهرستان هشترود از صنعت مرغداری این شهرستان شد و اظهار داشت: ‌فراهم کردن تسهیلات لازم اداری برای تحقق کامل این پروژه بزرگ ضروری است. 
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی همچنین از آغاز مطالعه چند مجتمع بزرگ پرورش مرغ گوشتی در استان خبرداد و گفت: این واحدهای مرغداری قادر خواهند بود تا در آینده نزدیک 1.5 میلیون تن به ظرفیت تولید گوشت سفید استان بیفزایند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com