بزرگترین کشتارگاه صنعتی پاکستان توسط متخصصان ایرانی ساخته می‏شود

بزرگترین کشتارگاه صنعتی پاکستان توسط متخصصان ایرانی ساخته می‏شود
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‏های استان خراسان رضوی از ساخت بزرگترین کشتارگاه صنعتی پاکستان توسط متخصصان این سازمان خبر داد. 
به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‏های استان خراسان رضوی، محمدحسن رضوی پس از بازگشت هیات ایرانی از پاکستان در این باره اظهار داشت: این کشتارگاه در زمینی به مساحت 9 هکتار و با زیربنای 16 هزار متر مربع با سرمایه گذاری معادل 21 میلیون دلار توسط متخصصان ایرانی ساخته می‏شود.
وی با بیان این که 20 درصد سهام این کشتارگاه متعلق به موسسه صنعتی گوشت مشهد وابسته به سازمان همیاری شهرداریهای استان خراسان رضوی است، اظهار داشت: کلیه اقدامات صورت گرفته در حوزه طراحی، نظارت، مدیریت و آموزش، تامین تجهیزات و نصب در کشتارگاه صنعتی لاهور توسط متخصصان ایرانی صورت می گیرد.
رضوی همچنین از بازدید استاندار خراسان رضوی و هیات همراه از روند احداث این کشتارگاه صنعتی در شهر لاهور پاکستان خبر داد و گفت: دکتر صلاحی در این دیدار، احداث این کشتارگاه را نمادی از توان بالای فنی شرکت‏های ایرانی برای حضور در کشورهای همسایه و تجلی همکاری‏های مشترک بین دو کشور عنوان داشت.
وی با اشاره به ظرفیت‏های بالای پاکستان در تولید و پرورش دام اظهار امیدواری کرد: این کشتارگاه طی18ماه آینده در شهر لاهور ایالت پنجاب پاکستان به بهره برداری برسد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‏های استان خراسان رضوی ادامه داد: در حاشیه این بازدید، شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب پاکستان نیز خواستار احداث پنج کشتارگاه دیگر با مشارکت سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در شهر لاهور پاکستان شد.
وی به نقل از سروزیر ایالت پنجاب گفت: ایالت پنجاب در تولید گوشت مقام چهارم جهان را دارا است و خواهد توانست مواد اولیه این کشتارگاه‏های جدید را تأمین کند.
سید مرتضی حیدری مدیر عامل موسسه صنعتی گوشت مشهد نیز در خصوص این کشتارگاه گفت: ظرفیت این کشتارگاه 6 هزار رأس دام سبک و یک هزار رأس دام سنگین است و راهبری، آموزش و انتقال تجربیات مختصصان ایرانی به کارکنان پاکستانی این کشتارگاه به مدت سه سال توسط متخصصین موسسه صنعتی گوشت مشهد انجام خواهد شد. 
وی ادامه داد: ایجاد کشتارگاه صنعتی لاهور با سرمایه گذاری معادل 21 میلیون دلار براساس یادداشت تفاهمی که در سال 2009 مورد توافق استاندار خراسان رضوی و سروزیر ایالت پنجاب پاکستان قرار گرفت صورت می گیرد.
حیدری خاطرنشان کرد: با احداث این پروژه توسط موسسه صنعتی گوشت مشهد به عنوان مهمترین مرکز استحصالی و تبدیلی گوشت در شمال شرق کشور، یکی از بزرگ ترین مراکز تولید گوشت حلال با اشتغالزایی 500 نفر در پاکستان فعال خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com