برچسب قیمت تنها راه کنترل بازار تخم‌مرغ

برچسب قیمت تنها راه کنترل بازار تخم‌مرغ
دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار برچسب‌گذاری بر روی تخم‌مرغ را تنها راه کنترل قیمت آن در بازار مصرف و مغازه‌های سطح شهر عنوان کرد.
سید فرزاد طلاکش اظهار کرد: هیچ راهی برای کنترل قیمت تخم‌مرغ در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌های سراسر شهر وجود ندارد مگر آنکه قیمت هر دانه تخم‌مرغ روی آن مشخص شود.
وی با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر بر عرضه تخم‌مرغ در بازار مصرف، عنوان کرد: قیمت تخم‌مرغ در میادین تره‌بار شانه‌ای 7200 تومان بوده و این محصول به صورت فله‌ای کیلویی 3420 تومان فروخته می‌شود.
دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار با بیان این‌که مرغداران عامل افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار مصرف نیستند، گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری کیلویی 150تومان کاهش یافته است که با احتساب سود 23 درصدی آن از تولید تا مصرف، این محصول باید شانه‌ای 7500 تومان در خرده‌فروشی به دست مصرف‌کننده برسد.
طلاکش ادامه داد: با ادامه روند فعلی تا پایان سال 880 تا 900 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید شده که از این میزان 150 هزار تومان مازاد بوده است. در حالی که تاکنون حداکثر 30 هزار تخم‌مرغ به کشور‌های متقاضی صادر شده است.
وی با اشاره به این‌که در صورت ادامه روند کنونی در سال آینده نیز به همین میزان تخم‌مرغ تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: در شش ماهه نخست امسال مرغداران به دلیل ارزان‌تر بودن محصول خود 345 میلیارد تومان زیان کرده‌اند که تاکنون جبران نشده است و برای جبران آن باید بازار صادرات مستمر داشته و برای مدرن‌کردن بازار تخم‌مرغ برنامه‌ریزی کرده‌اند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com