برچسب روی فراورده های گوشت مرغ باید شفاف تر باشد !

برچسب روی فراورده های گوشت مرغ باید شفاف تر باشد !
وزارت کشاورزی امریکا از شرکت های فراوری خواست برچسب محصولات گوشت خام و سایر تولیدات گوشت مرغ بایستی با جزئیات بیشتر باشد تا مصرف کننده از محتویات و مواد افزودنی آگاه باشند. 
به موجب این قانون جدید ، برچسب روی تولیدات گوشت مرغ بایستی منعکس کنندۀ درصد دقیق محلول ها و مواد افزودنی گوشت مرغ خام و فراوری شده باشد. این قانون از ژانویۀ 2016 میلادی اجرا خواهد شد. 
مرکز بازرسی و سلامت تغذیه وزارت کشاورزی امریکا اظهار داشت : برچسب های فعلی بسته های گوشتی گمراه کننده است چرا که "صراحتا و به وضوح" وجود محلول های افزودنی محتوای گوشت را عنوان نمی کند. 
هدف از این طرح آگاهی مصرف کنندگان برای پیشگیری از مصرف فراورده های حاوی سدیم است. فراورده های حاوی سدیم بالا برای سلامت مصرف کنندگان مضر شناخته می شود. حامیان مصرف کننده، خواستار ضوابط و قوانین دقیق تری هستند تا گوشتی را که بطور ماشینی مواد افزودنی میزنند بطور مکانیکی یا ماشینی برچسب هم زده شود. منتقدین بر این اعتقادند که تُرد کردن گوشت که در آن از چاقو و وسایل تیز استفاده می شود می تواند منجر به رشد عوامل بیماریزا در گوشت شود. 
برچسب های جدید حاوی میزان دقیق محلولهای افزودنی 9 / 5 تا 2 / 11 میلیون دلار هزینه برای دولت به دنبال دارد. 
برخی از کمپانیهای بزرگ امریکا در سال 2010 میلادی بر روی فراورده های خود برچسب "حاوی سدیم کم" زده بودند در حالیکه مملو از آب نمک بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com