برنامه‌های تنظیم بازار شیر

برنامه‌های تنظیم بازار شیر
حسن رادمرد در پاسخ به این سؤال که افزایش قیمت مرغ تا مرز 7 هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده و به نظر می‌رسد اقدامات صورت گرفته از سوی وزارتخانه مطبوع شما تاکنون تأثیری در تنظیم بازار این کالای استراتژیک نداشته است، اظهار داشت: در حال حاضر در تأمین نهاده‌های برای مرغداری‌های کشور دچار مشکل هستیم،در عین حال از چهارشنبه هفته گذشته توزیع نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها از بنادر جنوبی کشور آغاز شده است.
وی افزود: روزانه 150 تریلی سبوس و کنجاله سویا از بنادر جنوبی کشور بارگیری و در شهرهای مختلف توزیع می‌شود.
سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بررسی افزایش قیمت مرغ گفت: واقعیت این است که در حال حاضر تولید مرغ کاهش پیدا کرده و از طرفی با افزایش قیمت نهاده‌ها افزایش قیمت جوجه یک روزه و همچنین مشکلاتی که در واردات نهاده‌ها وجود دارد مواجه هستیم.
رادمرد در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر چه مقدار نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها در بنادر جنوبی تخلیه شده است، گفت: در حال حاضر یک کشتی در حال تخلیه است ، یک کشتی فردا تخلیه می‌شود و  5 کشتی دیگر در راه است.
وی ادامه داد: در مجموع در تیر ماه باید 300 هزار تن نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها تخلیه و توزیع شود که در حال حاضر 70 هزار تن آن در حال توزیع است،البته پیش از این نیز 45 هزار تن دیگر نیز توزیع شده بود که آن مقدار با تفاهم‌نامه نبوده است،اما در ازای سبوس و کنجاله سویایی که به مرغداری‌ها می‌دهیم گوشت مرغ تازه با قیمت تعادلی دریافت می‌کنیم.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش قیمت شیر از روز گذشته در پایتخت اظهار داشت: جلسات پیگیری قیمت شیر و قیمت شیر خام در حال برگزاری است و صبح امروز نیز جلسه‌ای ویژه‌ای در این خصوص برگزار کردیم و تصمیم گرفته‌ایم به جای آنکه نهاده‌های دامی را به دامداری‌ها بدهیم این نهاده‌ها را در اختیار کارخانجات لبنیات قرار دهیم تا کارخانجات در ازای نهاده‌ای که به دامداری‌ها می‌دهند، شیر را با قیمت مصوب 620 تومان دریافت کنند.
 از روز گذشته دو کارخانه لبنی قیمت شیر پرچرب خود را تا 350 تومان و شیر کم چرب را تا 200 تومان در هر لیتر افزایش داده‌اند و دلیل آن نیز افزایش قیمت شیر خام از سوی دامداری‌ها اعلام شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com