برنامه های وزارت بازرگانی برای خرید تخم مرغ اجرایی نشده است

برنامه های وزارت بازرگانی برای خرید تخم مرغ اجرایی نشده است

عضو هیات مدیره مرغداران مرکز گفت: برنامه های وزارت بازرگانی برای خرید تخم مرغ، هنوز اجرایی نشده است.
دکتر علی آذروش، عضو هیات مدیره مرغداران مرکز در گفتگو با خبرنگار موج با اعلام این مطلب اظهار داشت: تا این لحظه برای خرید تخم مرغ هیچ اقدامی انجام نشده است.
وی افزود:سه ماه قبل جلسه ای با حضور تولیدکنندگان تخم مرغ انجام شد اما نتایج این جلسه هنوز اجرایی نشده است.
آذروش تصریح کرد: با توجه به متضرر شدن صنعت مرغ تخم گذار، تا سال آینده کشور به شدت در زمینه تامین تخم مرغ دچار بحران خواهد شد.
وی ادامه داد: متاسفانه سازو کار مناسب برای خرید تخم مرغ در وزارت بازرگانی وجود ندارد.
عضو هیات مدیره مرغداران مرکز، در تشریح این سخن خاطر نشان ساخت: باید بودجه کافی برای خرید تخم مرغ در اختیار وزارت بازرگانی قرار گرفته و به ازای تحویل کالا، تولیدکننده پول دریافت کند.
وی افزود: تخم مرغ قدرت ماندگاری 3-2 ماهه در سردخانه داشته و پس از خروج از سردخانه باید به بازار تزریق شود.
آذروش اظهار داشت: ورود تخم مرغ مازاد خریداری شده توسط دولت به بازار، تعادل را بر هم زده و نظر تولیدکننده را تامین نمی کند.
وی بهترین راهکار بهبود وضعیت بازار تخم مرغ را صادرات دانست و گفت: بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کرده و نیاز به همراهی وزارت امور خارجه و سایر ارگان ها دارد.
عضو هیات مدیره مرغداران مرکز از اقدام بخش خصوصی برای ذخیره سازی تخم مرغ خبرداد و افزود: بخش خصوصی با انگیزه ایجاد تعادل در بازار تخم مرغ، اقدام به خرید این محصول کرد.
وی خاطر نشان ساخت: متاسفانه 10 روز قبل تاریخ نگهداری تخم مرغ در سردخانه ها به سرآمد و بالاجبار بخشی از تخم مرغ ذخیره شده به بازار عرضه شد.
آذروش با انتقاد از عملکرد وزارت بازرگانی اظهار داشت: چرا بدون اینکه ابزار اجرای تصمیمات وجود داشته باشد، به تولید کنندگان وعده داده می شود.
یاد آور می شود: معاون امور دامی وزارت جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر تولی گری تنظیم بازار توسط وزارت بازرگانی از اقدامات این وزارتخانه برای تنظیم بازار تخم مرغ و خرید محصول مازاد از تولیدکنندگان خبر داده بود.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com