برزیل دربحران افزایش قیمت مرغ

برزیل دربحران افزایش قیمت مرغ

ابراز نگرانی شدید کارشناسان برزیلی در مورد کاهش صادرات مرغ این کشور بحثی داغ را در مطبوعات صنعت مرغداری برزیل به راه انداخته است. بر اساس این گزارش طبق برنامه ریزی صورت گرفت در چشم انداز توسعه صنعت مرغداری برزیل این کشور در زمینه صادرات مرغ در سال جاری می بایست رشدی بالغ بر 17 درصد در سطح جهانی داشته باشد که تا کنون بر اساس برآوردهای صورت گرفته با توجه به بحران قیمت انرژی و بحران نهاده ها، تولید این کشور با قیمت صادراتی مصوب شده گذشته، مقرون به صرفه نیست.
یکی از تولید کنندگان می گوید:اگر چه دولت با قیمتی مناسب مرغ ما را خریداری می کند اما ما نباید تنها به سود خود توجه کنیم بلکه باید کاری نماییم که صنعت مرغداری کشور به سمت جلو حرکت نماید.اگر صنعت مرغداری برزیل موفق شود سود ما نیز بیشتر خواهد شد.
تولید کنندگان برزیلی خواستار افزایش قیمت ها هستند بگونه ای که دولت سود مازاد کسب شده در این زمینه را بصورت یارانه انرژی در اختیار تولید کنندگان قرار دهد و سایر سود ها را برای توسعه این صنعت خرج نماید.تولید کنندگان معتقدند با توجه به افزایش قیمت مرغ در سطح جهانی برزیل میزان افزایش قیمتی که برای مرغ در نظر گرفته کارشناسی نیست و در صورت افزایش قیمت سایر کشورها ناچار هستند مرغ از برزیل بخرند زیرا کماکان نبض تولید نهاده ها و تولید مرغ و تخم مرغ در دست برزیل است.
دولت برزیل نگران کاهش صادرات مرغ بخاطر افزایش قیمت است و در نظر دارد با قیمت پایین کنونی بازارهای بیشتری را به چنگ آورده وآنها را وابسته محصولات برزیلی نماید.

 

 
کلمات کلیدی خارجی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com