بررسی پتانسیل‏ها و چالش‏های دام و طیور در لایحه برنامه پنجم

بررسی پتانسیل‏ها و چالش‏های دام و طیور در لایحه برنامه پنجم

خبرگزاری موج - نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه در حوزه دام و طیور در جلسات این هفته کمیسیون خبر داد.
به گزارش موج به نقل از خانه ملت، کاظم فرهمند با اعلام این مطلب با اشاره به مشکلاتی که در زمینه تولید شیر در برخی نقاط کشور وجود دارد، افزود: دلیل این امر خرید با قیمت پایین شیر توسط تولیدکنندگان لبنیاتی است.
نماینده مهریز با اعلام این که خرید با قیمت پایین شیر توسط کارخانه داران نگرانی‏هایی برای کشاورزان ایجاد کرده است، یادآور شد:کمیسیون کشاورزی تا کنون چندین جلسه برای حل مشکلات دمداران با مسئولان مربوطه برگزار کرده است.
وی افزود: پس از برگزاری این جلسات هرچند که قیمت خرید شیر افزایش یافت، اما نارضایتی دمداران هنوز برطرف نشده است.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه‏ها خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش هزینه‏ها با اجرای این قانون باید تلاش شود تا دامپروری کشور شکست نخورد.
وی با اشاره به ظرفیتی که کشور در تولید مرغ می تواند داشته باشد، اظهار کرد: کشورهای همجوار ما همچون عراق و افغانستان، بازار خیلی مناسبی برای فروش این محصولات تولیدی هستند.
وی با اشاره به خوراک طیور که بخشی از آن وارداتی است، اظهار کرد: این موضوع چالشی است که برای خودکفایی در این بخش باید برنامه ریزی صحیحی بشود.
وی از بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه در کمیسیون کشاورزی در هفته جاری خبر داد و اعلام کرد: قرار است در این جلسه پتانسیل‏ها و چالش‏های که در زمینه دام و طیور در کشور وجود دارد، بررسی شود.
نائب رییس کمیسیون کشاورزی گفت: قرار است در جلسه این هفته این کمیسیون در بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه، پتانسیل‏ها و چالش‏هایی که در زمینه دام و طیور در کشور وجود دارد مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 
کلمات کلیدی مجلس
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com