بررسی وضعیت تولیدات دامی هند و مکزیک

بررسی وضعیت تولیدات دامی هند و مکزیک
تولیدات دامی هند
در سال 2012 ، هند مصمم بود که از برزیل که عنوان بزرگترین صادر کنندۀ گوشت گوساله را دارد پیشی بگیرد ؛ اما علیرغم 14 درصد افزایشی که در صادرات نسبت به سال 2011 داشت نتوانست به این هدف خود نائل گردد .
پیش بینی می شود که صادرات گوشت بوفالو (که مشابه گوشت گاو است) در سال 2013 تا 15 درصد رشد داشته باشد .
تولید :
در طول سال 2012 ، به دنبال افزایش گله و استفاده خوراک خوب و با کیفیت ، تولیدات لبنی افزایش یافت . تولیدات گوشت قرمز و کشتار در سال 2012 پایین تر از برآوردها بود اما نسبت به سال پیش یک درصد افزایش داشت .
مصرف :
به دلیل اعتقادات مذهبی خاصی که مردم هند در خصوص ذبح و مصرف گوشت گاو و گوساله دارند ، گوشت قرمز مصرفی اغلب مردم هند گوشت گوسفند و بز است . گوشت مرغ نیز از منابع پروتئینی مورد علاقۀ آنهاست .
با توجه به تمایلات مردم در خصوص مصرف گوشت قرمز انتظار نمی رود که مصرف در راستای رشد جمعیت باشد ؛ در سال 2012 ، مصرف گوشت با 7 / 1 درصد رشد به 1 / 2 میلیون تن رسید . و در خصوص سال 2013 پیش بینی می شود با 9 / 1 درصد افزایش به 05 / 2 میلیون تن برسد .
معاملات تجاری :
اطلاعات موجود از معاملات بازرگانی حاکی از 3 درصد افزایش در صادرات گوشت بوفالو است . گزارشات موجود نشان می دهد که در ماههای آخر سال 2012 ، صادرات به کشورهای جنوب شرقی آسیا به ویژه ویتنام و تایلند افزایش داشته و در ژانویه 2013 در اوج خود بوده است . همچنین صادرات گوشت گاو به ایران نیز در سال 2011 تا 50 درصد و در سال 2012 تا 58 درصد افزایش داشت . در خصوص سال 2013 نیز پیش بینی می شود که صادرات تا 15 درصد رشد داشته باشد .

تولیدات دامی مکزیک
به دنبال خشکسالی ، قیمت بالای نهاده ها ، صادرات بالای گاو زنده ، موجودی گلۀ گاو مکزیک روندی نزولی پیدا کرده است . انتظار می رود که با افزایش بهای گوشت گاو و گوساله مصرف کنندگان به گوشت خوک روی آورند .
تولید :
برآورد اصلاح شده در خصوص تولیدات گوشت گوسالۀ مکزیک در سال 2013 حاکی از 8 / 1 میلیون تن تولید است . به هر حال بخش صنعت دام همچنان در چالش با بهای بالای نهاده هاست . منابع موثق بر این باورند که بهای نهاده در قسمت عمدۀ سال 2013 همچنان بالا خواهد ماند . علاوه بر این ، مراتع و چراگاهها نیز پس از خشکسالی اخیر هنوز به حالت طبیعی و عادی بازنگشته اند و روند کُندی داشته اند . بنابراین تولیدکنندگان برای تهیۀ خوراک گله شان مجبور به پرداخت هزینه های بالا هستند .
از آنجاییکه افزایش بهای خوراک منجر به افزایش هزینۀ تولید گلۀ دام می شود بنابراین تولید کنندگان به دنبال خوراک جایگزین با قیمت مناسب (نظیر پسماند دانه های استفاده شده در سایر صنایع) بودند .
مصرف :
به دنبال افزایش هزینۀ تولید ، کمبود موجودی ، و برآورد افزایش بیشتر بهای گوشت گوساله انتظار می رود که مصرف در سال 2013 با کاهش مواجه شود . اطلاعات موجود نشان می دهد که در سال 2012 به دلایل ذکر شده مصرف سرانه از 17 کیلو به 16 کیلوگرم کاهش داشت و شرایط مشابه نیز در خصوص سال 2013 صدق می کند و منجر به جایگزینی سایر منابع پروتئینی به جای گوشت گوساله خواهد شد .
معاملات تجاری :
در سال 2013 ، مکزیک به صادرات گوشت گوساله به ایالات متحده ، ژاپن ، روسیه ، آنگولا ، اسرائیل و برخی از کشورهای آسیایی ادامه خواهد داد . همچنین در خصوص صادرات به سنگاپور و چین مذاکراتی صورت گرفته و تا سال 2015 شروع خواهد شد .
 
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com