برداشت دو میلیون و 673 هزار تن گندم از 25 استان کشور، تا آخرین ساعات کاری امروز

برداشت دو میلیون و 673 هزار تن گندم از 25 استان کشور، تا آخرین ساعات کاری امروز
میزان خرید تضمینی گندم تا آخرین ساعت کاری امروز به دو میلیون و 672 هزار و 607 تن رسید که برآورد برداشت هفت میلیون تن تا پایان فصل برداشت می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی با اعلام این خبر درباره آخرین میزان خرید تضمینی گندم گفت: بر اساس آخرین آمار، تا به امروز دو میلیون و 672 هزار و 607 تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان و در 438 مرکز خرید، خریداری شده است.
حسین مهدی‌دوست افزود: مبالغ خرید تضمینی گندم از 25 استان کشور و از طریق سامانه بانک سپه بر اساس چک‌لیست‌های اعلام‌شده وزارت جهادکشاورزی به کشاورزان پرداخت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌‌ها، برآورد می‌شود تا پایان فصل برداشت در مهرماه هفت میلیون تن گندم برداشت شود.
معاون برنامه‌ریزی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی ادامه داد: برای سال جاری برآورد مصرف 10.5 تا 11 میلیون تن گندم در کشور است که مابقی آن از طریق واردات تأمین خواهد شد.
مهدی‌دوست با اشاره به اینکه در فصل برداشت برنامه‌ای برای واردات گندم وجود ندارد، تصریح کرد: تا پایان فصل برداشت و مشخص شدن میزان دقیق نیاز کشور واردات گندم انجام نمی‌شود.
گفتنی است که میزان خرید تضمینی گندم در سال گذشته چهار میلیون و 800 هزار تن بود که این رقم در سال جاری افزایش قابل توجهی داشته است.
وزارت جهادکشاورزی دولت یازدهم در نخستین روزهای کاری خود، نرخ خرید تضمینی گندم معمولی را یک‌هزار و 50 تومان و نرخ خرید تضمینی گندم دوروم را یک‌هزار و 80 تومان اعلام کرد تا کشاورزان با انگیزه بیشتری اقدام به کشت کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com