برخی مرغداری‌های کهکیلویه و بویراحمد بسته شده است

برخی مرغداری‌های کهکیلویه و بویراحمد بسته شده است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید تولید با کیفیت افزایش یابد.
منطقه کهگیلویه و بویراحمد، حسین صابری در جلسه تنظیم بازار استان افزود: باید برخی مرغداری‌های استان که مدتهاست کرکره‌های آنها پایین آمده و بسته است، فعال شوند و اگر می‌خواهیم به سمت تولید ملی برویم باید مرغ را از برزیل وارد نکنیم.
وی اظهار کرد: در این استان، فعالیت تولید خیلی راحت است بنابراین با همت مضاعف می‌توان مرغداری‌های غیرفعال استان را فعال کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به وجود منابع آبی زیادی که در این استان وجود دارد می توان تولید محصولات باغی را افزایش داد و حتی می توان علاوه بر تامین نیاز میوه استان، میوه شب عید استانهای دیگر را تامین کرد.
صابری خاطرنشان کرد: باتوجه به مسائل اجتماعی که در این استان وجود دارد بیشترین مصرف در حوزه نان است؛ مصرف سالانه نان بعد از هدفمندی یارانه‌ها افزایش داشته است. کیفت نان در استان با قیمتی که وجود دارد همخوانی ندارد و نامتقارن است. باید در مورد این مسأله مسوولان ذیربط بازنگری لازم را انجام دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اگر تولید بالا برود مرغدار محال است مرغ خود را نگه دارد. کمبود تولید در استان وجود دارد و قیمت تمام شده مرغ زیر 4800 تومان است.
وی بیان کرد: برای تامین پروتئین در استان باید دو کار صورت گیرد؛ نخست آنکه اول باید افزایش تولید مرغ در استان سرعت گیرد و دوم مصرف و خواص ماهی در استان تبلیغ شود تا مردم به سوی مصرف ماهی روی بیاورند.
صابری تصریح کرد: برخی واحدها چه مصرفی و غیر مصرفی به خوبی کار نمی‌کنند و نیاز و رضایت مردم را به همراه ندارند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سازمان صنعت، معدن، تجارت را موظف کرد در نمایشگاه‌های که برپا می‌شود از تولید کنندگان داخلی استان استفاده کنند؛ نباید از خارج استان، فرد و واحدهای تولیدی دیگری برای انجام این کار دعوت شود.
وی، دو مسأله مهم "تولید کننده و مصرف کننده "را مهمترین دغدغه دولت، بیان و عنوان کرد: باید برای این دو گروه تلاش کنیم و رسالت ما مسوولان در گرو این کار است که تولید افزایش یابد تا قیمت تولید برای مصرف کننده مقرون به صرفه باشد.
صابری بیان کرد: نباید مرغ منجمد از برزیل مرغ وارد کنیم بلکه باید تولید داخلی را افزایش دهیم.
وی اظهار کرد: باید انگیزه تولید افزایش یابد و بازرگانی، قیمت‌ها را کنترل کند؛ علت اصلی تعطیلی کارخانه خوراک دام استان، تنها واردات ارزان است.
همچنین محمد حسین حیدرپور، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه تصریح کرد: در سال جاری در حوزه بازار، تامین کالا، نظارت و توزیع کالا و بهبود کیفیت آرد و نان در برنامه کاری این اداره کل است.
وی اضافه کرد: در ابتدای ماه رمضان، استان با کمبود مرغ مواجه شد که در خارج استان نیز این وضعیت وجود داشت ولی در استان ما این موضوع بیشتر مشاهده می‌شد. در ماه رمضان 550تن مرغ کشتار روز در بازار استان، عرضه و 1375 تن سویا بین مرغداری‌ها توزیع شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بازار استان از لحاظ کمبود کالا مشکل ندارد و با توجه به گزارشاتی که داده شده گرانی مشکل اصلی استان است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در بازار، گوشت گوساله و گوسفند کیلویی 14هزار تومان و گوشت بره و بزغاله 17هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در روزهای اخیر قیمت گوشت گوساله بنا به پیشنهاد اتحادیه افزایش یافته که دلیل اصلی آن کمبود گوشت است.
همچنین امید جهان نژادیان، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در سال جاری قریب به 100 هزارتن آرد و گندم مصرف شده است که دلیل افزایش 35 درصدی قیمت آن، هدفمندی یارانه‌ها بود.
جهان نژادیان عنوان کرد: در سال جاری نزدیک به 40هزار تن ذخیره سازی گندم انجام شده است. مهمترین مشکل سازمان غله، نداشتن مکان ذخیره سازی در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران است؛ با توجه به اینکه بخش اعظم تولید گندم استان در مناطق گرمسیری تولید می‌شود اما مکان و جایی برای ذخیره سازی آنها وجود ندارد.
 
نظرات شما
  •  

    مهدی ذاکری گفت : ۹۱/۰۶/۲۴

    سلام اگر مایل باشید,خوشحال میشوم که در رابطه با پرورش مرغ زنده به استان کهگیلویه وبویر احمد کمک کنم چون استانی بسیار مناسب برای پرورش مرغ زنده میباشد
    باتشکر

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com