برخی برای از سر گیری واردات شیر خشک فشار می آورند

برخی برای از سر گیری واردات شیر خشک فشار می آورند
وزیر جهاد کشاورزی با تشریح اقدامات این وزارتخانه در عرضه تسهیلات و خدمات به کشاورزان گفت: برخی برای از سر گیری واردات شیر خشک به من فشار می آورند.
صادق خلیلیان در جلسه علنی امروز سه شنبه (20 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال ملی امین شعبانی نماینده سنندج، دیوان دره و کامیاران گفت: طبق برنامه پنج ساله پنجم باید 50 درصد محصولات کشاورزی تحت حمایت بیمه‌ای قرار گیرند که در این باره طی سال های گذشته گام های مؤثری برداشته شد.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: طی 7 سال اعتبار صندوق بیمه کشاورزی از 50 میلیارد تومان به 600 میلیارد تومان افزایش یافت و این مسئله نشان از عزم جدی دولت در پشتیبانی از کشاورزان دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون یک میلیون و 800 هزار کشاورز تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفتند که در سال گذشته 700 میلیارد تومان و امسال تا 12 دی ماه 840 میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد.
خلیلیان یادآور شد: برای اصلاح در پرداخت غرامت به کشاورزان مؤلفه هایی از جمله عملکرد در واحد سطح، عوامل ضرر و زیان و درصد خسارت در واحد سطح باید لحاظ شود که این مساله می تواند برآورد تعیین خسارت ها را واقعی تر کند.
وی افزود: دولت علاوه بر پرداخت بخشی از سهم بیمه ای کشاورزان، به کسانی که سال گذشته غرامت دریافت نکرده اند یا کارشان را مکانیزه انجام می دهند تا 40 درصد تخفیف بیمه‌‌ای می دهد، البته این بخشی از تسهیلاتی است که وزارت جهاد کشاورزی است که فعالان بخش زراعی، دامداری و باغی عرضه می کند.
وزیر جهاد کشاورزی درباره عملکرد این وزارتخانه بعد از هدفمندی یارانه ها گفت: این سؤال مربوط به قبل از اجرای قانون بود اما برای تشریح آمار و عملکرد وزارت جهاد کشاورزی باید وقت دیگری را اختصاص داد تا گزارش کاملی در این باره عرضه شود.
وی ادامه داد: تولیدات بخش کشاورزی به 107 میلیون تن افزایش پیدا کرد و واردات این محصولات در سال 89 به لحاظ وزنی 30 درصد کاهش یافت و صادرات آنها از نظر ارزشی 33 درصد افزایش پیدا کرد.
خلیلیان یادآور شد: امسال 1138 میلیارد تومان جمع عمومی آن بر عهده من باشد می توانم در این باره به نمایندگان توضیح دهم.
وزیر جهاد کشاورزی درباره واردات میوه بیان کرد: از لحاظ وزنی 18 درصد واردات در این زمینه نسبت به سال قبل کاهش یافته و واردات گندم نیز در قیاس به سال های گذشته در حد ناچیزی بود که این مساله از افتخارات دوران وزارت من است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com