برخورد قاطع دامپزشکی با متخلفان بهداشتی در ایام نوروز

برخورد قاطع دامپزشکی با متخلفان بهداشتی در ایام نوروز
بنا به اعلام سازمان دام پزشکی، در طرح مذکور که از تاریخ 25 اسفند ماه سالجاری آغاز و تا پایان 14 فروردین ماه 95 ادامه خواهد داشت ، 57 اکیپ ثابت و سیار در دو شیفت صبح و عصر نظارت بر عرضه مواد خام دامی را در استان کرمان بر عهده خواهند داشت .
در ایام نوروز که شاهد افزایش تقاضا جامعه و ورود تعداد زیادی مسافر نوروزی هستیم احتمالا بروز مشکلاتی در چرخه عرضه بهداشتی مواد خام دامی توسط افراد سود جو و متخلف وجود دارد و در این زمینه دامپزشکی قاطعانه برخورد خواهد نمود زیرا تامین امنیت غذایی جامعه یکی از وظایف خطیر مجموعه دامپزشکی می باشد .
از جمله مواردی که در اجرای طرح با آن برخورد خواهد شد عدم رعایت موازین بهداشتی در محل عرضه ، نگهداری و عرضه قطعات خرد شده مرغ و گوشت چرخ کرده بدون بسته بندی و تاریخ تولید مشخص ، عرضه گوشت قرمز و مرغ بدون لیبل و بسته بندی مناسب ، نگه داری مرغ و ماهی در یخچال مشترک ، نداشتن کارت بهداشتی پرسنل ، استفاده از فرآوردهای خام دامی بدون بسته بندی و فاکتور خرید معتبر در رستورانها ، نبودن یخچال و فریزر صنعتی جهت تامین برودت لازم ( 4-0 درجه برای یخچال و 18- برای فریزر ) ، عرضه ماهی خارج از پودر یخ بصورت دستفروشی و غیربهداشتی ، نگه داری فرآوردهای خام و پخته شده در یخچالهای مشترک در رستورانها و .... است.
کارشناسان حاضر در اکیپها در خصوص چگونگی برخورد با متخلفین توجیه شده اند و مقرر گردید تا روسای دامپزشکی شهرستانها با رایزنی و همکاری با دادگستری و تعزیرات نسبت به تشکیل اکیپ های بازرسی مشترک اقدام و با متخلفین برخورد قانونی صورت پذیرد .
شماره تلفن چهار رقمی 1512 آماده دریافت گزارشات و شکایات هم استانی ها در خصوص نگه داری و عرضه فرآوردهای خام دامی می باشد
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۱۲/۲۴

    بعضی جاهامرغ یخی دیفراست شده وبه اسم مرغ گرم فروخته میشه.امیدواریم دامپزشکی با این مساله برخورد نماید.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com