برای عرضه تخم‌مرغ از یخچال‌های مناسب استفاده شود

برای عرضه تخم‌مرغ از یخچال‌های مناسب استفاده شود
رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: تمام مراکز توزیع و عرضه تخم‌مرغ برای عرضه تخم‌مرغ باید از یخچال‌های مناسب و یا نگهداری در مکان‌های سرد با برودت کافی استفاده کنند.
مجید روحانی‌نژاد  اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل گرما و فسادپذیری سریع مواد غذایی با منشا دامی نظیر تخم‌مرغ، لازم است برای عرضه تخم‌مرغ رعایت موارد بهداشتی انجام شود. 
رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: برای این منظور از تمام توزیع‌کنندگان توصیه می‌شود که از قرار دادن تخم‌مرغ در ویترین و یا معرض تابش مستقیم نور جدا خودداری کنند. 
وی در ادامه افزود: تخم‌مرغ باید در شرایط ویژه عرضه شود و خارج از این محیط با توجه به فرا رسیدن فصل گرم سال و سریع الفساد بودن آن مجاز نیست. 
روحانی‌نژاد با دادن هشدار به تمام عرضه‌کنندگان تخم‌مرغ تصریح کرد: نگهداری تخم‌مرغ خارج از ضوابط فوق تخلف محسوب می‌شود و بازرسان بهداشتی نظارت بر فراورده‌های خام دامی دامپزشکی مشهد با این موارد برخورد می‌شود. 
وی در ادامه افزود: تخم‌‌مرغ یکی از مواد غذایی با هضم آسان و دسترسی فراوان در برنامه غذایی افراد است، این ماده غذایی منبع خوبی از پروتئین با قیمت پایین و کیفیت بالا، ویتامین‌‌ها و املاح ضروری است. 
روحانی‌نژاد بیان داشت: به طور متوسط یک عدد تخم‌مرغ حدود 70 کیلوکالری انرژی و حدود هفت گرم پروتئین دارد که از نظر پروتئینی می‌تواند جایگزین 30 گرم گوشت یا دوسوم لیوان شیر شود. 
مدیر شبکه دامپزشکی با بیان اینکه بیش از نیمی از پروتئین تخم‌مرغ (55درصد) در سفیده آن قرار دارد، تصریح کرد: تخم‌مرغ می‌تواند برای همه گروه‌‌های سنی مورد مصرف قرار گیرد. 
وی در ادامه اظهار داشت: بنابر اعلام انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، تخم‌مرغ منبع خوبی از ویتامین‌‌های گروه b (مانند b6 ، b12 و اسید فولیک) و ویتامین‌‌های k ، e ، d و a است که سبب حفظ سلامتی دستگاه عصبی، کمک به خونسازی، حفظ سلامت و استحکام دندان‌‌ها و استخوان‌‌ها می‌‌شود. 
روحانی‌نژاد با بیان اینکه تخم‌مرغ حاوی املاح لازم برای تامین سلامتی فرد است؛ خاطر نشان کرد: به‌ویژه آنکه منبع کلسیم،‌ فسفر، روی، پتاسیم، ‌منیزیم و سلنیوم است و برای رشد و سلامت اعصاب، ‌استخوان‌‌ها و دندان‌ها، سلامت پوست، سیستم ایمنی و عضلات لازم است. 
وی افزود: حدود نیمی از پروتئین و تقریبا تمام چربی‌های تخم‌مرغ در قسمت زرده آن قرار دارد و بیشتر این مقدار چربی(دوسوم) نیز از نوع غیراشباع است که برای فعالیت‌‌های طبیعی مغز و اعصاب ضروری است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com