برای سنتز و تولید مواد اولیه داروهای دامی به سرمایه گذاری نیاز داریم

برای سنتز و تولید مواد اولیه داروهای دامی به سرمایه گذاری نیاز داریم

رییس جامعه دامپزشکان ایران گفت:درحال حاضر بخش عمده ای از مواد اولیه جهت تولید داروهای دام و طیور در کشور وارداتی است ، لذا به سرمایه گذاری ویژه درخصوص سنتز و تولید مواد اولیه این داروها نیازمند هستیم.
به گزارش خبرنگارموج؛عباسعلی مطلبی رییس جامعه دامپزشکان ایران امروز درحاشیه پانزدهمین کنگره بین المللی دامپزشکی ایران درجمع خبرنگاران، با اشاره به تحول ایجاد شده درحوزه پژوهش دامپزشکی، افزود:به طورمثال موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی موفق به ساخت واکسن های جدید و نوترکیب شده است.
مطلبی ادامه داد:شناسایی بیماری های جدید وانجام تحقیقات در خصوص بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، ساخت واکسن جدیدی در زمینه بیماری بروسلولز و تب مالت از دیگر فعالیت های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی است.
وی بیان کرد:هم اکنون تحقیق درحوزه دامپزشکی درحال متحول شدن است تا با شناخت بیماری ها و راهکارهای کنترل آنها میزان ضایعات را کاهش دهد.
مطلبی اضافه کرد:درحوزه اجرایی و فنی هم اکنون دامپزشکی دولتی با واگذاری بخش عمده ای از فعالیت های خود به بخش خصوصی و سازماندهی بخش خصوصی به توسعه فعالیت های دامپزشکی و افزایش خدمات رسانی در این حوزه کمک کرده است.
رییس جامعه دامپزشکان ایران با اشاره به توسعه تولید در کشور بیان کرد:هم اکنون سرمایه گذاری دولت در بخش های طیور،آبزی پروری و دامپروری درحال افزایش است. همچنین برای حمایت، حفظ و پایداری تولید گسترده گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و تخم مرغ به ارائه خدمات گسترده دامپزشکی نیاز داریم.
وی ادامه داد:هم اکنون بخشی از این حمایت توسط سازمان دامپزشکی و بخشی نیز با نظارت این سازمان توسط بخش خصوصی با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر در ابعاد مختلف مانند سلامت مواد غذایی و کنترل بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان در حال انجام است.
مطلبی عنوان کرد:درحوزه تامین سلامت دام، طیور و آبزیان برای جلوگیری از بیماری ها، کاهش تلفات و افزایش و بهبود تولیدات دامی جهت حفاظت از سرمایه های مردم، مباحثی نظیرتخصصی کردن هرچه بیشتر دامپزشکی، تربیت نیروهای انسانی متخصص در رشته های مختلف دامپزشکی وغیره مورد توجه قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: تدوین قوانین و مقرراتی که قادر به حمایت از امنیت شغلی دامپزشکان بوده و موجب ایجاد تسهیل در مسیر خصوصی سازی دامپزشکی شود، امری ضروری است.
رییس جامعه دامپزشکان ایران با اشاره به ضرورت تامین مواد بیولوژیک ، دارو و واکسن اظهار داشت: برای تولید مواد بیولوژیک که در تحریم ها برای واردات آن با مشکل مواجه خواهیم شد، بخش خصوص نیازمند حمایت جدی است.
مطلبی در پایان تصریح کرد: درحال حاضر بخش عمده ای از مواد اولیه جهت تولید داروهای دام و طیور درکشور وارداتی است ، لذا به سرمایه گذاری ویژه درخصوص سنتز و تولید مواد اولیه نیاز داریم.

 
کلمات کلیدی دارو
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com