برای حل مشکلات دامداران، جلسات ماهیانه برگزار شود

برای حل مشکلات دامداران، جلسات ماهیانه برگزار شود

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران، از بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شیر در کارگروه دام و طیور مجلس شورای اسلامی خبر داد.
سعید سلطانی سروستانی در گفت و گو با ایرنا، از برگزاری این کارگروه در صبح روز جاری خبر داد و گفت: در این نشست قرار شد هر ماهه سه کارگروه، مسائل مختلف مربوط به دامداران را بررسی و یافته‌های خود را پس از یک ماه در کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی مطرح کند، تا در صورت تایید نتایج در این کمیته، برای تهیه طرح‌ها و لوایح قانونی ارجاع داده شود.
وی ادامه داد: یکی از این کارگروه‌ها در حوزه خرید تضمینی، هدفمند کردن یارانه‌ها و قیمت تمام شده شیر، فعالیت می‌کند و کارگروه دوم، نیازهای قانونی و سیاستگذراری در بخش دامپروری در جهت حمایت از تولید کننده را بررسی می‌کند و کارگروهی نیز فرهنگ‌سازی افزایش مصرف شیر را در دستور کار خود قرار می‌دهد.
وی روند برنامه‌های مطرح شده را تشریح کرد و گفت: کارگروه‌های مختلف تا یک ماه دیگر باید در حوزه‌های مشخص شده نتیجه‌گیری و نتایج خود را در کمیته دام و طیور مطرح کنند تا از این طریق، مجلس این مباحث را پیگیری کند.
وی اعضای کارگروه‌های مختلف دام و طیور را معرفی کرد و گفت: در این کارگروه‌ها نماینده وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بازرگانی، خبرگان بخش کشاورزی، نماینده تشکل‌های کشاورزی و نماینده صنایع فرآوری لبنی و اتحادیه دامداران ایران بعنوان نماینده تولیدکنندگان ، حضور دارند که به بررسی مسائل و مشکلات مربوط به تولیدکنندگان شیر می‌پردازند.
سلطانی یکی دیگر از دستاوردهای این نشست را برنامه ریزی برای خرید تضمینی شیر اعلام کرد و گفت: با توجه به بحران سال گذشته، مقرر شد قیمت تمام شده شیر سریعتر مشخص شود و زمینه‌ای فراهم گردد تا تولیدکنندگان مانند سال گذشته با مشکل مواجه نشوند.
 

 
کلمات کلیدی جلسه مشکلات دامداری
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com