برای تامین گوشت مرغ در ماه رمضان جای نگران نیست

برای تامین گوشت مرغ در ماه رمضان جای نگران نیست
علی آذروش اظهار کرد: وزارت بازرگانی باید افزایش تولید در اردیبهشت و خرداد ماه را پیش بینی و با توجه به بالا بودن هزینه های تولید اقدام به خرید و ذخیره سازی می کرد.
وی با اشاره به این که وزیر جهاد کشاورزی قیمت خرید هرکیلو مرغ را دو هزار و ۳۶۰ تومان اعلام کرده است، گفت: تاکنون از افزایش قیمت خرید مرغ خبری نیست.
آذروش با اشاره به احتمال بازگشت مجدد شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: با توجه به اینکه تولید بر اساس سفارش وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود، اگر تنظیم بازار گوشت مرغ و تخم مرغ برعهده این وزارتخانه باشد به راحتی تولید و مصرف تنظیم تنظیم می شود؛ کما این که در چند سال اخیر که شرکت پشتیبانی امور دام زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی فعالیت می کرد، بازار تنش و نوسان کمتری داشت و مصرف کنندگان هم کمتر با چالش و تغییر قیمت مواجه بودند.
وی با اشاره به تولید یک میلیون و ۶۱۰ هزار تن گوشت مرغ در سال گذشته، تصریح کرد: امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گوشت مرغ باید تولید شود که هم اکنون هم علی رغم مشکلات بیماری های تنفسی و افزایش هزینه های جهانی و داخلی خوراک طیور، تولید براساس سفارش وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است و کاهشی ندارد.
دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با بیان این که میزان تولید متعادل با میزان مصرف است، گفت: اگر مردم در خرید و ذخیره سازی خود برای ماه رمضان مدیریت داشته باشند هیچ تغییر قیمتی حتی در کوتاه مدت نخواهیم داشت و مدیریت بازار به دست واسطه ها نمی افتد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com