برای تامین مرغ نوروز یکصد میلیون قطعه جوجه ریزی شده است

برای تامین مرغ نوروز یکصد میلیون قطعه جوجه ریزی شده است
عطا الله حسن زاده گفت: اگر مشکلی پیش نیاید پیش بینی می شود برای ایام نوروز 160هزار تن گوشت مرغ تولید شود و اگر براساس نیاز توسط شبکه توزیع اقدام شود مشکلی در عرضه گوشت مرغ وجود نخواهد داشت.
وی چالش اصلی در صنعت مرغداری کشور را سرریز در تولید مرغ دانست و اظهار داشت: دولتمردان متقاعد شده اند که از تعاونی های تولید مرغداری ها و زنجیره تولید حمایت کنند و حمایت از تعاونی ها می تواند بحران های موجود را بهتر حل کند .
وی با اشاره به اینکه تشکل های تولیدی نیازمند حمایت های مالی و ستادی هستند، افزود: با حمایت از تعاونی ها و اتحادیه ها و با تفکر اقتصادی می توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای حل چالش های صنعت مرغداری یا سرریز تولید، اتحادیه سراسری مرغداران کشور ، مدیریت و توسعه صادرات را در دستور کار خود قرار داده است .
حسن زاده گفت: در دوسال گذشته رایزنی هایی انجام گرفته که به حمایت از تعاونی ها و بهره برداران منجر شده است و پس از چندین جلسه در ارتباط با صادرات مرغ دولت قول حمایت داده است .
وی افزود: هدفمند کردن یارانه ها کاهش بخشی از هزینه ها را بین 200 تا 300 تومان برای هر کیلوگرم گوشت مرغ را فراهم می کند و با کاهش این گونه هزینه ها برای صادرات بستر سازی خواهد شد .
وی تاکید کرد: باید از واردات مرغ جلوگیری شود و بیش از یک میلیون و 800هزارتن واردات سالانه مرغ به صنعت مرغداری ضرر و زیان می زند.
وی اظهارداشت : برای صادرات گوشت مرغ به ازای هر کیلوگرم 500 تا 700 تومان ردیف اعتباری توسط دولت در نظر گرفته شده است که این امر، در یکی دو سال آینده قیمت ها را رقابتی می کند .
وی افزود : قبل از انقلاب مصرف سرانه گوشت مرغ در کشور چهار و نیم کیلوگرم بود ولی در حال حاضر این میزان 22 کیلوگرم است و درآن زمان سالیانه 150هزار تن مرغ تولید می شد ولی هم اکنون بیش از یک میلیون و 600 هزارتن گوشت مرغ در کشور تولید می شود و بیش از شش میلیون نفر از صنعت مرغ گوشتی بهره می برند.
 
نظرات شما
  •  

    - گفت : ۹۰/۱۲/۰۳

    با عرض معذرت آقای رییس مشکل پیش آمده با این وضع نهاده ها فکر نکنم مرغداران بتوانند گله های خود را به بازار برسانند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com