برای این محصول قیمت تضمینی تعیین شود

برای این محصول قیمت تضمینی تعیین شود
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ایران تاکید کرد: باید برای جلوگیری از زیان مرغداران، دولت قیمت تضمینی را در این محصول تعیین کند.
حسین مقدم نیا در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: سال گذشته با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها در صنعت طیور خواستار تعیین قیمت کف در خصوص مرغ شدیم که که تاکنون وزارت بازرگانی اقدامی را در این خصوص انجام نداده است.
وی بیان داشت: درست است که قیمت مرغ در بازار تابع عرضه و تقاضا است ولی نمی توان برای حل افزایش قیمت مرغ از راه تعزیراتی وارد شد.
وی با تاکید بر اینکه در کشور مازاد تولید مرغ داریم، بیان داشت: با وجود مازاد در تولید مرغ کشور و صادرات، دولت برای تنظیم بازار اقدام به واردات مرغ می‌کند.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی ایران درباره میزان تولید مرغ در کشور، افزود: سالانه در کشور حدود یک میلیون و 650 هزار تن مرغ تولید می‌شود که این میزان علاوه بر اینکه پاسخگوی داخل هم است بخشی از آن را هم می توانیم صادر کنیم.
مقدم نیا با اشاره به اینکه در تلاشیم تا عرضه و تقاضا را در زمینه مرغ به تعادل برسانیم، یادآور شد: در این راستا به دنبال افزایش جوجه‌ریزی در زمینه مرغ گوشتی نیستیم.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ایران با تاکید بر اینکه مرغداران کشور درزمینه تامین منابع مالی و سرمایه در گردش با مشکل مواجه هستند، گفت: نبود منابع مالی باعث شده است که مرغدار از واسطه ها برای تامین نهاده ها اقدام به خرید کنند.
وی با انتقاد از اینکه تاکنون در زمینه تامین نهاده‌ها، تشکل‌های صنعت طیور همراهی نشده‌اند، خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت، نهاده های ارزان قیمت را در اختیار تشکلهای صنعت طیور قرار دهد، مرغدار خواهد توانست نهاده ارزان قیمت را بدون حضور واسطه‌ها از تشکل‌ها اقدام به خرید کند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com