برآورد رشد چشمگیر مرغداری هند در سال 2015

برآورد رشد چشمگیر مرغداری هند در سال 2015
علیرغم چالش هایی نظیر انفولانزای طیور که اخیراً صنعت مرغداری را به طور بین الملل تهدید می کند، و از سوی دیگر واردات تولیدات مرغداری نظیر پای مرغ از امریکا، صنعت مرغداری هند به دنبال ثبات بهای خوراک ، رشد تقاضا در مناطق روستایی شاهد رشد چشمگیری در سال 2015 میلادی خواهد بود. 
به دنبال رشد مداوم بهای مواد اولیۀ خوراک (عمدتاً سویا و ذرت) و عرضۀ بیش از حد تولیدات مرغداری به همراه باران های بی موقع و خشکسالی در مناطق مختلف کشور، صنعت مرغداری هند طی سالهای اخیر با خسارات بسیاری مواجه بود. 
هند با 65 میلیارد تخم مرغ و 8 / 3 میلیون تن گوشت مرغ در سال ، دومین کشور بزرگ تولید کنندۀ تخم مرغ و سومین تولید کنندۀ بزرگ گوشت مرغ در جهان است . 
با تغییر الگوی مصرف بخصوص در شهرهای بزرگ ، مصرف سرانۀ تخم مرغ در هند رو به افزایش است. در حال حاضر، تولیدات داخلی پاسخگوی 80 درصد نیازها هستند اما کارشناسان پیش بینی می کنند به دنبال کاهش بهای گوشت مرغ ، افزایش درآمدها ، و تغییر سبک زندگی صنعت مرغداری حداقل 8 – 10 درصد بیشتر توسعه یابد . 
بهای کنجالۀ سویای هند بالاتر از سطح بین الملل است که این امر صادرات را دچار مشکل کرده است . صنعت مرغداری داخلی سالانه در حدود 12 میلیون تن ذرت و 4 میلیون تن کنجالۀ سویا مصرف می کند که در مجموع ، 85 درصد مصرف خوراک طیور این کشور را تشکیل می دهد. 
از سوی دیگر، علیرغم آنکه "سازمان تجارت جهانی" و هند برای واردات گوشت مرغ امریکایی معاملاتی انجام داده اند به دلیل کمبود سیستم های ذخیره سازی و توزیع مرغ منجمد، واردات در آیندۀ نزدیک صورت نمی گیرد. به دنبال کاهش واردات و افزایش تقاضا ، کارشناسان خوش بین هستند که صنعت مرغداری پیشرفت کند. 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com