برآورد رشد چشمگیر سودآوری در صنعت مرغداری هند

برآورد رشد چشمگیر سودآوری در صنعت مرغداری هند
به گزارش مرکز تحقیق و رتبه بندی بمبئی هند ، طی سال مالی جاری صنعت مرغداری هند رشد چشمگیری در سودآوری خود خواهد داشت. 
انتظار می رود متوسط رشد درآمد برای مرغداران زنجیره ای مهم و اصلی هند در سال مالی 2014-15 میلادی 15 درصد باشد که عمدتاً با تداوم در توسعۀ پروژه ها و فعالیت های زنجیره ای به وجود آمده است. اما بر اساس همین گزارش، انتظار می رود که علیرغم سودآوری بالا در چهارمین فصل سال مالی 2014-15 ، به دنبال سودآوری ضعیف در فصل سوم و تداوم افزایش بهای نهاده ها ، مجموع سودآوری در سال تحت فشار باشد.
طبق این گزارش ، به پشتیبانی سیاست کنترل عرضه مرغ، وزن گوشت مرغ در این سال رشدی ثابت خواهد داشت ضمن آنکه از نظر ارزش و بها از رشدی متناسب برخوردارخواهد بود.
برآورد می گردد بازار مرغداری هند در سطح قیمت عمده با 05 / 9 میلیارد دلار در مقایسه با سال 2012 میلادی، 8 درصد رشد داشته است. اما به هرحال عوامل خارجی نظیر باران های نامطلوب که منجر به بروز آسیب و خسارت و متعاقبا افزایش بهای نهاده ها می گردد، بی ثباتی در عرضۀ ذرت و سویای جهان، و خطرات شیوع انفولانزای طیور از عوامل مهم و تأثیرگذار در این میان هستند. 
عملکرد بسیار قوی مرغداری هند در سال 2010 و 2011 میلادی منجر به تولید بالای گوشت مرغ و اشباع بازار گشت . بنابراین به منظور پیشگیری از این وضعیت و تولید مطلوب همراه با سودآوری، معمولا میزان تولیدات گوشت مرغ کنترل و روی 5-7 درصد رشد نگه داشته می شود.   
 مرغداران هندی نیز از پرورش طیور بومی در گذشته، به پرورش نژادهای پیوندی روی آورده اند که متضمن رشد سریع تر جوجه ها، تولید بیشتر تخم مرغ به ازای هر پرنده ، افزایش جوجه کشی ، کاهش مرگ و میر ، ارتقاء ضریب تبدیل خوراک ، و متعاقباً ثبات بیشتر در سودآوری خواهد بود.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۰۳/۱۱

    همین جا از همه مسئولین درخواست می کنم که به چین رفته و از چینی ها خواهش کنند برای ما مرغ تقلبی درست کنند تا چین هم مانند هند پیشرفت کند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com