برآورد افزایش تولیدات گوشتی اتحادیۀ اروپا

برآورد افزایش تولیدات گوشتی اتحادیۀ اروپا
علیرغم تحریمات وضع شده از سوی روسیه ، برآورد می گردد تولید و صادرات گوشت در کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا در سال 2015 میلادی افزایش یابد.
طبق گزارش جدید تحت عنوان چشم انداز کوتاه مدت به بازار محصولات کشاورزی ، لبنی و گوشت اتحادیۀ اروپا در سال 2015 – 16 میلادی ، انتظار می رود در بخش گوشت گاو ، گوسفند ، و طیور رشد در تولیدات وجود داشته باشد.
 
گوشت گاو 
در سال 2014 میلادی، صادرات گوشت گاو از نظر حجم و تناژ 29 درصد یا 46هزار تن افزایش داشت. علیرغم تحریمات وضع شده از سوی روسیه ، اتحادیۀ اروپا با افزایش صادرات به کشورهای هنگ کنگ ، بالکان غربی ، و فیلیپین ، توانست صادرات گوشت را به سمت بازارهای جدید سوق داد.
تولیدات گوشت اتحادیۀ اروپا در فصل نخستین سال 2015 میلادی ، 8 / 4 درصد نسبت به سال پیش از آن رشد داشت. طبق این گزارش ، به دنبال افزایش تعداد گله ها و فرصت های صادراتی ، انتظار می رود تولیدات گوشت گاو اتحادیۀ اروپا در سال 2015 میلادی 5 / 1 درصد رشد بیشتر داشته باشد.

مرغداری
بر اساس این گزارش ، انتظار می رود با کاهش بهای خوراک ، تولیدات مرغداری افزایش یابد.
تولیدات خالص در سه ماهۀ نخستین سال 2015 میلادی، در مقایسه با دورۀ مشابه در سال گذشته 4 درصد رشد داشته که در این میان لهستان با 16+% بیشترین سهم را در این رشد تولید داشته و به دنبال آن نیز کشورهای اسپانیا با 8 +% ، فرانسه با 4 + % و آلمان با 2+ % قرار داشتند.
صادرات گوشت طیور اتحادیۀ اروپا در 4 ماه نخست سال ، بیش از 5% رشد داشته که عمدۀ صادرات به کشورهای فیلیپین ، بنین ، و غنا بوده است. 
انتظار می رود رشد تولیدات گوشت مرغ در حدود 240 هزار تن (2%) بیشتر از سال 2014 میلادی باشد. همچنین طبق این گزارش، شیوع انفولانزای مرغی در امریکا به همراه نرخ بالای دلار، به اتحادیۀ اروپا این فرصت را می دهد تا به کشورهای آسیایی و افریقایی صادرات مرغداری بیشتری داشته باشد.
 
گوشت گوسفند و بز
در سال 2014 میلادی ، تولیدات گوشت بز و گوسفند در اتحادیۀ اروپا 5 / 2 درصد افزایش داشت . اگرچه اسپانیا و ایتالیا افت چشمگیری در تولید داشتند اما افزایش تولیدات انگلستان و رومانی این کاهش را جبران کرد. طبق برآوردها ، افزایش تعداد گله در انگلستان و رومانی به همراه برطرف شدن بیماری زبان آبی bluetongue از بازار ایتالیا ، منجر به رشد 2% در تولیدات سال 2015 میلادی خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com