بخوانید اما نخندید / فروش هر کیلو مرغ به قیمت 1650 تومان ممنوع است

بخوانید اما نخندید / فروش هر کیلو مرغ به قیمت 1650 تومان ممنوع است

ظاهرا آروزی وزارت بازرگانی برآورده شده و از آنجایی که مسئولیت تنظیم بازار گوشت مرغ به دست عزیزان این وزارت افتاده، هر حکایتی را که بتواند فعالیت وزارت بازرگانی رو مثبت جلوه بدهد ولو اینکه سواد و یا دانش وزارت را زیر سئوال قرار دهد دریغ نمی کند. در آخرین اظهارنظر شاید کارشناسانه جعفر اصغری - معاون توسعه خارجی سازمان بازرگانی استان مرکزی - درگفتگو با فارس، در تاکید براینکه با گران فروشان به شدت برخورد می‌شود، افزود: با توجه به بازدید کارشناسان و مسئولان سازمان بازرگانی از تمام کشتارگاه‌های استان مرکزی مقرر شد هر کیلوگرم مرغ یک هزار و 50 تومان توسط کشتارگاه‌ها خریداری و پس از ذبح و بسته‌بندی به قیمت یک هزار و 500 تومان به عاملان تحویل شود. البته به نظر می رسد منظور ایشان 150 تومان به ازای هر کیلو گوشت مرغ بوده که مسلماً بعد از کمی اندیشیدن و اندکی هم دلخوری یک صفر ناقابل لبن عدد 1 و 5 قرار داده اند.
وی اضافه کرده است که: پس از اضافه کردن 5/2 درصد سود باید مرغ به قیمت هرکیلو یک هزار و 650 تومان به مردم توسط مرغ‌فروش‌ها عرضه شود.
باید توجه داشت که ایشان دوست دارند وظیفه خودشان را که همانا در دسترس قرار دادن محصولات ارزان و یا هر چه مفت تر در اختیار مصرف کنندگان می باشد انجام دهند و این وزارت جهادکشاورزی است که در عکس العمل به این موضوع باید در خصوص منفعت زیر مجموعه های تولیدی خود قدم های صریح و محکمی را بردارد.
یک نظریه / جهادکشاورزی تسلیم واردات شده
یه نظریه وجود دارد که وزارت جهادکشاورزی تسلیم این موضوع شده که در نهایت برای تنظیم بازار مجبور می باشد که گوشت مرغ را وارد کشور عزیز و خودکفایمان کند اما مسئله ای به عنوان متولی بودن مرغداران مانع بر احقاق این باور همیشگی و رها نمودن تیر خلاص وزارت جهادکشاورزی به مرغداران بوده است از این رو طی توافقی ثواب خدمت به مردم را که همان گوشت مرغ ارزان می باشد را به وزارت بازرگانی سپرد تا طی چند روز یا کمی دیرتر، چند هفته آینده، شاهد حضور گوشت های مرغ وارداتی در سفره های مردم به اسم تلاش وزارت بازرگانی برای مملو کردم بازار از گوشت مرغ باشیم.
در ادامه معاون توسعه خارجی سازمان بازرگانی استان مرکزی تصریح کرد: این سازمان تمام تلاش خود را برای نظارت دقیق برای جلوگیری از فروش کالاهای اساسی به ویژه مواد پروتئینی به قیمت بالاتر از بهای مصوب شده به کار بسته است و در این زمینه با تمامی متخلفان برخورد جدی شده و در صورت تکرار، پروانه کسب آنها لغو می‌شود.
اصغری اضافه کرد: بازرگانی به عنوان بخش واسط و پیوند دهنده بخش‌های مختلف اقتصادی استان، قیمت‌ها و تاسیس نیازهای عامه و امور صادرات و واردات را برعهده دارد.
وی مطالعه و بررسی الگوهای مصرف در سطح استان به منظور تهیه و تنظم برنامه چهارم توسعه، شناسایی کانال‌های مختلف توزیع در سطح استان و ارائه پیشنهادهای سازنده در خصوص توزیع کالا در بخش‌های دولتی، ‌تعاونی و خصوصی، تعیین خط مشی و برنامه‌ریزی امور اصناف استان و بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا و خدمات در تمام بخش‌ها و حمایت از مصرف‌‌کنندکان و تولید‌کنندگان را از جمله وظایف سازمان بازرگانی استان مرکزی ذکر کرد.
یک نظریه / جهادکشاورزی تسلیم واردات شده است
یه نظریه وجود دارد که وزارت جهادکشاورزی تسلیم این موضوع شده که در نهایت برای تنظیم بازار مجبور می باشد که گوشت مرغ را وارد کشور عزیز و خودکفایمان کند اما مسئله ای به عنوان متولی بودن مرغداران مانع بر احقاق این باور همیشگی و رها نمودن تیر خلاص وزارت جهادکشاورزی به مرغداران بوده است از این رو طی توافقی ثواب خدمت به مردم را که همان گوشت مرغ ارزان می باشد را به وزارت بازرگانی سپرد تا طی چند روز یا کمی دیرتر، چند هفته آینده، شاهد حضور گوشت های مرغ وارداتی در سفره های مردم به اسم تلاش وزارت بازرگانی برای مملو کردم بازار از گوشت مرغ باشیم.در ادامه معاون توسعه خارجی سازمان بازرگانی استان مرکزی تصریح کرد: این سازمان تمام تلاش خود را برای نظارت دقیق برای جلوگیری از فروش کالاهای اساسی به ویژه مواد پروتئینی به قیمت بالاتر از بهای مصوب شده به کار بسته است و در این زمینه با تمامی متخلفان برخورد جدی شده و در صورت تکرار، پروانه کسب آنها لغو می‌شود

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com