بحران اقتصادی جهان بازار مرغ را متعادل کرد

بحران اقتصادی جهان بازار مرغ را متعادل کرد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به کاهش 10 درصدی قیمت نهاده‌های تولید در پی کاهش قیمت نفت در جهان، گفت: بحران اقتصادی بازار مرغ را متعادل کرده است که اگر روند کاهش قیمت نهاده‌ها در بازاری جهانی ادامه یابد قیمت مرغ تا پایان سال افزایش نخواهد داشت.
حسین مقدم‌نیا ـ در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویا ایران (ایسنا)، درباره اثرات بحران اقتصادی جهان بر صنعت مرغداری، اظهار کرد: کاهش قیمت نفت باعث کاهش قیمت برخی از اقلام از جمله نهاده‌های تولید مرغداری همچون ذرت، کنجاله سویا و ... شده به‌طوریکه قیمت ذرت در ماه قیمت کیلویی 310 تومان بوده که هم‌اکنون به کیلویی 270 تومان کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 65 درصد هزینه تولید گوشت مرغ متاثر از قیمت دو نهاده ذرت و کنجاله سویاست، تصریح کرد: اگر روند کاهش قیمت نهاده‌ها ادامه یابد تا پایان سال قیمت گوشت مرغ نیز تغییر نخواهد کرد.
مقدم‌نیا در پاسخ به اینکه آیا کاهش قیمت نهاده‌های تولید باعث کاهش قیمت مرغ تولیدی نشده است؟ گفت: ابتدا تاثیرات منفی بحران جهانی به بخش دامپروری حاکم شد که طی شش ماه نخست سال قیمت مرغ زنده درب مرغداری سیر صعودی داشت و از شهریور ماه روند کاهشی در پیش گرفته به‌طوریکه از کیلویی دو هزار تومان به کیلویی هزار و 650 تومان کاهش یافته است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه میزان تولید بیش از مصرف جامعه است، تصریح کرد: شرکت پشتبانی امور دام به منظور تنظیم بازار روزانه تا مرز هزار تن مازاد تولید را جمع‌آوری و ذخیره‌سازی می‌کند که این امر مانع کاهش جوجه‌ریزی شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت ذرت به کیلویی 400 تومان و کنجاله سویا به کیلویی 600 رسید هم‌اکنون کاهش قیمت نفت و در پی آن کاهش قیمت این نهاده‌ها شرایط مثبت و مفیدی برای صنعت مرغداری ایجاد کرده است.
مقدم‌نیا یادآور شد: علی‌رغم اینکه 800 میلیارد تومان تسهیلات برای بخش مرغداری در سال جاری در نظر گرفته شده پس از گذشت هشت ماه از سال هنوز بانک‌ها هیچ تسهیلات و سرمایه‌ در گردشی به تولیدکنندگان نپرداخته‌اند.

 
کلمات کلیدی بحران قیمت جهانی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com