باید به دامدار برای تولید محصول ارزان قیمت دامی، کمک کرد

باید به دامدار برای تولید محصول ارزان قیمت دامی، کمک کرد
نماینده مردم بستان آباد درمجلس شورای اسلامی گفت: اگر می خواهیم محصول ارزان قیمت تولید تا اقشار کم درآمد بتوانند از آن استفاده کنند، راه این است که در قیمت نهاده ها به دامدار کمک و آن را با قیمت پایین تر در اختیار دامدار قرار داد تا قیمت تمام شده کاهش یابد و یا به محصول تولید شده یارانه اختصاص داد تا محصول با قیمت پایین در بازار عرضه شود و یا اینکه به مصرف کننده یارانه اختصاص داد.
مهندس غلامرضا نوری با بیان این مطلب اظهار داشت: از نظر اقتصادی بهترین کمک و یارانه ای که دولت می تواند داشته باشد تا تعادل بازار را نیز بر هم نزند، کمک و یارانه دادن به تولید است که در اغلب کشورها نیز این روش رایج است، اما در کشور ما هنوز به این موضوع بطورکامل پرداخته نشده است.
وی اضافه کرد: تولید گوشت فعالیتی اقتصادی است. محصول به فروش رفته باید جوابگوی هزینه ها باشد و از طرفی سود متعارفی به تولید کننده برسد. اگر این فرایند ناقص و دامدار به سود خود تا حدودی می تواند دوام آورده و از سرمایه خود هزینه کند.
نماینده مردم بستان آباد درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که در خارج از کشور فضایی برای فروش با قیمت بالاتر از داخل وجود دارد، دامدار تمایل پیدا می کند محصول خود را صادر کند، البته این کار را واسطه ها انجام می دهند و بیشتر سود به جیب آنها می رود. چون قیمت گوشت در کشورهای همسایه بالاتر است و در داخل نیز قیمت تمام شده دام زنده افزایش یافته، این مسیر هموار شده است که قاچاق دام بیشتر از گذشته صورت گیرد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: ما با قاچاق دام مخالف بوده و از مسئولین امر تقاضا داریم جلوی قاچاق دام را بگیرند. اگر چه با توجه به شرایط موجود سود کمی عاید دامداران می شود اما این امر قاچاق دام را توجیه نمی کند. دلیل اصلی این کار واسطه ها هستند که ازآن سود می برند و با این کار، بازار مصرف داخلی را با مشکل مواجه می کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com