بانک کشاورزی مسئول توزیع تسهیلات ساماندهی بازار گوشت شد

بانک کشاورزی مسئول توزیع تسهیلات ساماندهی بازار گوشت شد
نمایندگان در نشست علنی (دوشنبه 28 بهمن) مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق مجلس درباره لایحه بودجه 93 کل کشور برای تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح تبصره 5 ماده واحده لایحه بودجه با 134 رای موافق، 8 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر موافقت کردند.
براساس اصلاح صورت گرفته عبارت "از طریق قرارداد عاملیت در اختیار بانک کشاورزی قرار میگیرد تا با معرفی" جایگزین عبارت " در اختیار " گردید و عبارت "قرار میگیرد تا با عاملیت این صندوق" حذف شد.
براساس این مصوبه یک درصد (1%) از منابع ورودی به صندوق توسعه ملی  در سال 1393 به منظور ساماندهی تولید و افزایش بهره‌وری تولید گوشت قرمز سالم و عرضه مناسب به بازار مصرف در قالب  طرح پرواربندی دام عشایر با اصلاح و افزایش بهره‌وری زنجیره تولیداز طریق قرارداد عاملیت در اختیار بانک کشاورزی قرار میگیرد تا با معرفیصندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی عشایر بصورت تسهیلات به طرحهای سرمایه گذاری عشایر و تشکلهای مربوطه پرداخت گردد.
تبدیل دلار به ریال موضوع این بند در مراکز مبادلات  ارزی صورت می‌گیرد.
گفتنی است براساس مصوبه دیگر مجلس عبارت مرجع قانونی ذیربط با 144 رای موافق، 3 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن جایگزین عبارت مجمع عمومی بانکها  در بند الف تبصره 7 شد.
گفتنی است در بند الف تبصره 7 ‌آمده است - کلیه بانکها موظفند تا پایان شهریورماه سال 1393، مانده ‌وجوه اداره ‌شده و یارانه سود تسهیلات که تا پایان سال 1392 از سوی بانکهای عامل به متقاضیان تخصیص نیافته و یا بخشی از آن پرداخت و اجرایی نشده است را با احتساب سود سپرده دوره ماندگاری وجوه نزد بانک، به حساب ردیف درآمدی 310605 و مبالغ وصولی بابت بازپرداخت تسهیلات اعطائی (وجوه ‌اداره ‌شده) را حداکثر یک ‌هفته پس از وصول به حساب ردیف درآمدی 310602 واریز نمایند.
به کمیته‌ای مرکب از معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی و رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود وجوه مذکور را از طریق معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از محل ردیف 4-540000 جدول شماره (9) این قانون به ‌منظور افزایش سرمایه بانکهای دولتی پس از تصویب مجمع عمومی بانکها و یا پرداخت وجوه اداره‌شده، اختصاص دهد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com