بانک ها و کاهش رشد صنعت مرغداری در خراسان شمالی

بانک ها و کاهش رشد صنعت مرغداری در خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: تولید گوشت مرغ در استان20درصد افزایش یافت.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علیرضا توسلی‌نیا با اشاره به میزان جوجه‌ریزی انجام شده در واحدهای مرغ گوشتی استان به میزان سه میلیون و950 هزار قطعه، افزایش جوجه‌ریزی انجام شده نسبت به مدت مشابه سال قبل را700 هزار قطعه و افزایش تولید گوشت حاصل از آن را هزار و 200 تن عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: این مهم که با کنترل و سیاست‌های تنظیم بازار طی سه سال گذشته حاصل شده است می‌تواند روند رو به رشدی را در سال‌های آتی در استان دنبال کند.
توسلی‌نیا افزود: در سالهای اخیر اقدامات خوبی در جهت تجهیز، نوسازی و فعال‌سازی واحدهای موجود صورت گرفته است که با افزایش میزان بهره‌وری هزینه‌های تولید را کاهش خواهد داد.
وی با انتقاد از عدم پرداخت تسهیلات توسط بانکها جهت ایجاد واحدهای مرغداری گوشتی و تخمگذار کاهش رشد این صنعت را در استان ناشی از عدم همکاری بانکها دانست و افزود: طی چهار سال اخیر فقط یک واحد مرغداری گوشتی با تسهیلات بانکی ساخته شده است؛ در حالی که برخی از استانها با دریافت تسهیلات تعداد واحدهای تولید مرغ خود را افزایش داده‌اند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: باوجود اینکه استان خراسان‌شمالی دارای شرایط آب و هوایی و اقلیم مناسب جهت ایجاد و گسترش طرح‌های پرورش طیور است بخشی از گوشت مصرفی این استان از سایر استان ها تامین می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com