بالغ بر 76 تن مواد غذایی خام دامی معدوم شد

بالغ بر 76 تن مواد غذایی خام دامی معدوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آرش سامی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان بازرسی مواد خام و فرآورده‌های غذایی را یکی از وظایف اصلی دامپزشکی دانست و اظهار داشت: در شهرستان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون 12 هزار و 600 بازدید از اماکن عرضه مواد خام گوشتی صورت پذیرفته است.
وی گفت: تاکنون بالغ بر 76 تن مواد غذایی خام با منشأ دامی از 675 واحد عرضه شهرستان همدان ضبط و معدوم شده است.
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان همدان با اشاره به برخی از مشکلات این شبکه در زنجیره توزیع و مصرف افزود: عدم اطلاعات و آموزش کافی در اکثر شاغلان در بحث بهداشتی مواد غذایی، عدم بازدهی و ناکافی بودن مراکز بسته‌بندی و همچنین عدم حضور افراد پاسخگو و مسئول کنترل کیفیت در مراکز عرضه و مصرف از جمله این مشکلات است.
وی اضافه کرد: کشتار قاچاق، مصرف چربی‌های غیر خوراکی، جمع‌آوری اسکلت مرغ غیرمجاز و تهیه خمیر مرغ از دیگر مشکلات پیش رو است.
سامی ابراز داشت: البته با پیگیری‌های شبکه دامپزشکی نحوه نامطلوب نگهداری فرآورده‌های خام دامی در شهرستان همدان به صورت چشمگیری کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: شناسایی نقاط بحرانی خودروهای حمل تا مرکز عرضه و تقاضا، کنترل ناوگان حمل و نقل از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه، افزایش موارد بازرسی و اصلاح مهر کشتارگاه و نصب پلمپ و برگزاری جلسات متععد با صنوف به منظور آموزش حضوری آن‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته طی سال جاری بوده است.
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان همدان در پایان خاطرنشان کرد: به کارگیری فارغ‌التحصیلان به عنوان مسئول کنترل کیفیت، فعال کردن واحدهای بسته‌بندی و ترویج استفاده از مواد غذایی دام بسته‌بندی با هدف حذف تقاضا برای کشتار قاچاق از دیگر اقدامات انجام شده در طول سال جاری به شمار می‌رود.
 

 
کلمات کلیدی معدوم مواد خام دامی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com