بالاترین آمار بیمه دام در زنجان به بخش طیور اختصاص دارد

بالاترین آمار بیمه دام در زنجان به بخش طیور اختصاص دارد
معاون امور دام جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بخش طیور در استان زنجان بیشترین استقبال را از بیمه می‌کند.
رحمان رستم‌خانی به اهمیت بیمه در بخش دام و طیور اشاره کرد و اظهار داشت: بیمه تولیدات در بخش دام و طیور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که خوشبختانه در سال‌های اخیر بهره‌برداران در استان زنجان به اهمیت این موضوع پی برده‌اند.
وی بیان کرد: یکی از الزامات پرورش دام و طیور صنعتی پوشش بیمه‌ای آنها است که این مورد در بخش طیور استان زنجان عملیاتی می‌شود.
معاون امور دام جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: در حال حاضر در استان زنجان هیچ واحد پرورش طیور صنعتی وجود ندارد که قبل از جوجه‌ریزی اقدام به بیمه نکرده باشد، به عبارتی جوجه‌ها با بیمه نامه می‌آیند.
این مسئول خاطرنشان کرد: بیمه جوجه‌ها در بخش طیور از این نظر اهمیت دارد که در صورت بیمار بودن جوجه‌ها می‌تواند جبران خسارت کند.
رستم‌خانی تصریح کرد: میزان بیمه در بخش پرورش دام صنعتی در استان زنجان کم است و فعالان این بخش نسبت به بخش طیور استقبال کمتری از  بیمه دام‌های خود می کنند.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری اکثر واحدهای پرورش دهنده گاو در استان زنجان اعم از گاو شیری و پرواربندی، دام‌های خود را بیمه کرده‌اند، ادامه داد: عدم استقبال در مورد بیمه دام روستایی در زنجان چشمگیر است.
معاون امور دام جهاد کشاورزی استان زنجان به دلایل عدم استقبال روستاییان از دام‌های خود اشاره و اظهار کرد: وجود مشکلاتی در چرخه بیمه دام روستایی بویژه در بخش تعیین و پرداخت خسارت منجر به کاهش استقبال روستاییان در این زمینه شده است.
این مسئول ابراز کرد: علل عدم استقبال روستاییان در زمینه بیمه دام روستایی در استان زنجان آسیب‌شناسی شده است و درصدد هستیم میزان بیمه دام روستایی را در استان افزایش دهیم.
رستم‌خانی متذکر شد: طی سال‌های اخیر دامداران روستایی در زنجان به اهمیت بیمه دام‌های خود پی برده‌ و افزایش بیمه دام روستایی را شاهد بودیم ولی این میزان نیز مطلوب نیست.
شایان ذکر است طی شش ماهه دوم سال گذشته در استان زنجان 12 هزار 496 راس دام روستایی بیمه شده‌اند.
همچنین طی مدت مذکور 4 هزار و 127 راس دام صنعتی در استان زنجان بیمه شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com