بازگشت ارز مرجع نرخ مرغ را کاهش نداد

بازگشت ارز مرجع نرخ مرغ را کاهش نداد
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به افزایش هر روزه قیمت مرغ در بازار، گفت: حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی مردم در برهه‌ای از زمان و بازگشت مجدد آن آشفتگی در بازار مواد پروتئینی راتشدید کرده است.
سید راضی نوری با بیان اینکه بالا بودن تقاضا از سوی مردم برای خرید آشفتگی بازار مواد پروتئینی بیش از پیش می کند، افزود: هم‌تراز نبودن عرضه و تقاضا در ماه رمضان عاملی است که با غفلت مسئولان و متولیان امور گرانی را به مرغ مصرفی مردم رسانده است.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که توجه به تولید ملی می‌تواند زمینه خودکفایی در تولید مواد پروتئینی را فراهم کند، تصریح کرد: بی‌توجهی به تولیدات داخلی و باز بودن دست سود‌جویان علاوه بر تزریق گرانی به بازار مواد پروتئینی کمبود مرغ را تشدید می‌کند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به افزایش هر روزه قیمت مرغ در بازار، گفت: حدف ارز مرجع از کالاهای اساسی مردم در برهه‌ای از زمان و بازگشت مجدد آن آشفتگی در بازار مواد پروتئینی را تشدید کرده است.
وی با بیان اینکه متأسفانه سیاست‌های غلط دولت در زمینه حذف ارز مرجع و بازگشت مجدد آن آشفتگی و نوسان قیمت مرغ را بیش از پیش کرده است، عنوان کرد: دولت باید برای تنظیم بازار دست از اقدامات لحظه‌ای و دور از کارشناسی بردارد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه هماهنگی بین سیستم‌های توزیع مایحتاج اساسی مردم وجود ندارد، گفت: عدم وجود هماهنگی در بین ساختار توزیع دست محتکران را در زمینه کالاهای اساسی مردم باز گذاشته که این خود آفت اقتصاد امروز کشور است.
نماینده مردم شوش در مجلس، ادامه داد: دولت باید در خصوص تخصیص یا عدم تخصیص ارز مرجع به کالاهای اساسی مردم شفافیت سازی کرده و از ایجاد هر نوع ابهامی در این زمینه جلوگیری کند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: با توجه به تشدید نیاز مردم در ایام ماه مبارک رمضان نظارت بیشتر مسئولان بر فعالیت عرضه کنندگان مواد پروتئینی قیمت‌ها را از نوسان دور می‌کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com