بازهم ادعایی دیگر! تعرفه واردات سویا تاثیری در قیمت گوشت مرغ ندارد

بازهم ادعایی دیگر! تعرفه واردات سویا تاثیری در قیمت گوشت مرغ ندارد

آی.تی.پی : تحلیل - عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع روغن کشی نباتی ایران در مصاحبه روز گذشته خود با ایسنا که در روزنامه جهان صنعت نیز درج گردید، اعلام کرده است که مافیای واردات برای فشار بیشتر بر کارخانجات روغن کشی قیمت کنجاله را به صورت غیر واقعی افزایش داده است.
علی فاضلی ادامه داده است که طی شش ماه گذشته واردات دانه به کشور کاهش چشمگیری داشته و شاهدیم که طی سه ماه گذشته هیچ دانه ای وارد کشور نشده است. از آنجا که کنجاله زیادی وارد کشور شده، وضع تعرفه کنجاله نیز در بلا تکلیفی قرار دارد و کارخانجات روغن کشی تمایلی به واردات دانه ندارند.
وی افزوده: متاسفانه امروزه قیمت کنجاله توسط دلالان به شدت افزایش یافته است. وی تصریح کرده است حذف تعرفه کنجاله سیاستی نا متعارف بود که سود سرشاری را نصیب دلالان و واردکنندگان کرد و مصرف کنندگان ، مرغداران و روغن کشی ها از این سیاست ضربه شدیدی خوردند.
وی در پایان سخنان خود اعلام کرده است: تعرفه کنجاله سویا تنها سه درصد روی قیمت مرغ اثر داشته است.
قبل از هر چیز باید گفت که اقای فاضلی بهتره که بدانند مرغداران از وجود تعرفه برای واردات کنجاله سویا بیشتر متضرر می شوند و اگر فرض بزاریم که نظرات شما درست باشه، ترجیح میدیم که دلالان باشند و سود ببرن اما تعرفه کنجاله سویا وضع نشود که نشد.
در ضمن بهتره برای رفع مشکلات موجود در سیستم مدیریت کارخانجات کنجاله به روشهای نوین وابسته بشید نه اینکه ذهن خودتان رامشغول آن سه درصد تاثیر تعرفه بر روی گوشت مرغ بکنید.
لازم به ذکر است که آقای ابوالحسن خلیلی - دبیر انجمن صنفی صنایع روغنی نباتی ایران -  در ماه های پایانی سال 85 اعلام کرده بود که چنانچه تعرفه واردات سویا حدف نگردد 3 هزار نفر بیکار می شوند و کارخانجات روغن کشی تعطیل می شوند که البته تا 2 هفته گذشته تعرفه واردات سویا حدف نشده بود.

 
کلمات کلیدی ذرت کنجاله
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com